آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان امیر عبدوس با اعلام خبر آتش سوزی در پارک ملی گلستان، گفت: دو مورد این آتش سوزی ها از عصر روز گذشته در پارک ملی گلستان آغاز شده بود به طور کامل مهار شد و از عصر امروز جنگل های حاشیه تونل و پیچ سلیمان کشته در پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی بسیار وسیعی شده است.

وی با تشریح تلاش ها برای مهار این آتش سوزی ها ، گفت: آتش سوزی در برخی از نقاط مانند دیوار سنگی و دوراهی دشت به دلیل گرمای زیاد هوا و وزش شدید باد در حال گسترش است.

عبدوس افزود: علاوه بر نیروهای یگان محیط زیست، نیروهای مردمی استان های گلستان و خراسان شمالی در اطفای این حریق همکاری دارند.

وی گفت: گرمای بی سابقه هوا در چند روز گذشته و وزش باد در این منطقه ، باعث گسترش دامنه آتش سوزی شده است و کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق جنگلی نیز باعث شده تا اطفای حریق با کندی و با مشکل بیشتری مواجه شود.

مدیر پارک ملی گلستان با اشاره به این که آتش سوزی با بی احتیاطی مسافران در خاموش نکردن کامل آتش آغاز شده است، گفت: از عصر نیروهای منابع طبیعی گلستان و شهرستان گرمه و نیروهای مردمی برای مهار آتش سوزی در منطقه حضور دارند اما هنوز موفق به مهار نشده اند و آتش سوزی در ارتفاعات ادامه دارد.

تیموری تصریح کرد: هم اکنون جلسه مدیریت بحران با حضور مسئولان دو استان گلستان و خراسان شمالی تشکیل شده و در حال برنامه ریزی برای اطفاء کامل حریق هستیم.

حتما بخوانید:  زمان احتمالی پرداخت یارانه ۱۱۰هزار تومانی

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت آتش سوزی در ارتفاعات و صعب العبور بودن منطقه به بالگرد نیاز داریم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *