آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیلابی کشور پرداخت.

مرتضی سلیمی با اشاره به این مطلب که ۴ استان گلستان، گیلان، مازندران و خراسان شمالی، درگیر باران و سیلاب هستند، گفت: ٢٩ شهرستان کردکوی، گرگان، بندرگز، علی آباد، تالش، فومن، صومعه سرا، لنگرود، آستارا، املش، رضوانشهر، رودسر، آمل، بابل، بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، نکا، نوشهر، نور، کلاردشت، رامسر، بهشهر، قائمشهر، گلوگاه، شیروان و رازجرگلان، درگیر سیلاب شده اند.

آخرین وضعیت سیلاب در شمال

وی با اشاره به انجام عملیات امدادرسانی به ۸۷۰ نفر از هموطنان این مناطق، ادامه داد: ۴ نفر به مناطق امن انتقال یافته و۱۶۸ نفر نیز اسکان اضطراری یافتند.

سلیمی از تخلیه آب ۱۹۳ واحد مسکونی خبر داد و گفت: ۳۹۶ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۸۹ تیم امداد و نجات، در این ماموریت ها حضور داشته اند.

وی از سه فوتی در استان مازندران خبر داد و افزود: دو نفر در اثر صاعقه و یک نفر، در آبگرفتگی، جان خود را از دست دادند.

به گفته رئیس سازمان امداد و نجات، امدادرسانی در این مناطق ادامه دارد.

امدادرسانی به ۱۰۰خانوار سیل زده گیلان /۳ نفر فوت و یک نفرمفقود شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امدادرسانی به ۱۰۰ خانوار سیل زده در ۲۰ روستای گیلان از فوت سه نفر و مفقود شدن یک کودک در سیل اخیر خبرداد.

مهدی ولی پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش باران در استان گیلان، اظهارکرد: در اثر این بارندگی همه شهرهای استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی معابر و خیابان ها و طغیان رودخانه هستند.

وی با بیان اینکه شهرهای تالش، آستارا، رضوانشهر، صومعه سرا، ماسال و فومن و رودسر، لنگرود، املش و لاهیجان نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر در حال امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند، افزود: تقریبا در ۲۰ روستا در شهرهای مذکور درگیر سیل و آبگرفتگی معابر هستند.

به گفته این مسئول تاکنون ۱۰۰ خانوار از امدادرسانی نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در شهرهای مذکور بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ تیم امدادی این جمعیت در کنار سایر دستگاه های امدادی در حال انجام مأموریت و کمک رسانی به مردم هستند.

حتما بخوانید:  کرونا باعث تعطیلی کنسرت، سینما و تئاتر می‌شود؟

آخرین وضعیت سیلاب در شمال

وی با بیان اینکه در تصفیه خانه شهر رشت شب گذشته گزارش ۱۱ مسموم ناشی از گاز دی اکسید کربن اطلاع رسانی شد که نیروهای جمعیت هلال احمر درکنار اورژانس به مراکز درمانی انتثال پیدا کردند، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عمومی این افراد خوب است.

ولی پور با بیان اینکه متاسفانه اوایل صبح امروز یک دستگاه خودروی ۲۰۶ با شش سرنشین شامل دو مرد، سه زن و یک نوازد به رودخانه حویق در تالش سقوط کرد، تصریح کرد: در اثر این حادثه سه زن سرنشین این خودرو جان باخته و دو مرد نیز به بیمارستان منتقل شده و یک نوزاد نیز مفقود است.

وی ادامه داد: جستجوهای نیروهای هلال احمر برای یافتن این نوزاد در اطراف منطقه محل حادثه ادامه دارد.

امدادرسانی در ۲۲ شهرستان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ نجات ۷۰۹ نفر تاکنون

مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در آخرین اظهارنظر درباره وقوع سیل در استانهای شمالی گفته، سیل و آبگرفتگی شهرستان‌هایی از سه استان گلستان، گیلان و مازندران را درگیر کرده است و از روز گذشته تا صبح امروز (شنبه) در ۲۲ شهرستان از این استان‌ها، امدادرسانی شده و ۷۸ تیم متشکل از ۳۵۳ امداد گر مشغول امدادرسانی هستند.

وی اضافه کرده، تاکنون به ۷۰۹ نفر امدادرسانی شده است و چهار نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند و هشت نفر نیز اسکان اضطراری داده شده است و تاکنون ۵۱۸ منزل مسکونی از آب تخلیه شدند.

وضعیت بحرانی در تنکابن

فرمانداری تنکابن طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، وضعیت پل‌ها و روستاهای حاشیه رودخانه‌ها، وضعیت این شهرستان در حالت بحرانی است و از شهروندان خواسته شده از عبور و مرور و تردد غیرضروری در محورهای دارای پل و روستاهای مجاور رودخانه‌ها خودداری کنند.

ام‌البنین کاسگری،سخنگوی فرمانداری ویژه تنکابن از تخریب پل‌های ارتباطی دو روستای «ایثارده» و «پلطان» در محدوده بخش مرکزی شهرستان تنکابن خبر داده و خاطرنشان کرده است، در همین راستا خطوط گاز منتهی به این روستاها و روستای «خشکرود» برای پیشگیری از خطرات احتمالی به صورت موقت از سوی شرکت گاز قطع شده است.

حتما بخوانید:  سازنده شهرک اکباتان تهران درگذشت

محمدناصر زندی، فرماندار چالوس نیز گفته است: بارش شدید باران موجب آبگرفتگی معابر و برخی منازل در این شهرستان شده و خسارت‌هایی به بار آورده است. شهرستان در ۶۰ نقطه دچار آبگرفتگی شده و از شب گذشته نیروهای شهرداری، هلال احمر و آب و فاضلاب روستایی در حال امداد رسانی و تخلیه آب از منازل هستند.

رضا گلپور، رئیس هواشناسی نوشهر نیز با اشاره به این‌که از روز گذشته تا ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز بیش از ۱۵۴ میلیمتر در نوشهر باران باریده است، گفته، پس از رامسر، این شهر بیشترین بارش باران را داشته و پیش بینی کرده بارش باران تا عصر ادامه داشته باشد و بعد از آن روبه کاهش رود.

رامسر در صدر شهرهای بارانی مازندران

احمد اسدی، معاون توسعه و پیشگیری اداره‌کل هواشناسی استان مازندران نیز از تداوم بارش باران در غرب این استان تا فردا یکشنبه خبر داده و گفته رامسر با ۲۲۰ میلیمتر بارندگی در صدر شهرهای بارانی مازندران قرار داشته است.

او تصریح کرده امروز دریا همچنان مواج بوده و احتمال برف در ارتفاعات سردسیر استان وجود دارد اما تاکنون در ایستگاه‌ها، بارش برف گزارش نشده است.

قطع شدن ۱۵ خط اصلی برق در مازندران

قاسم شهابی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از قطع شدن ۱۵ خط اصلی برق در این استان خبر داده و اضافه کرده با توجه به رعد و برق و شدید در مازندران، در برخی شهرها قطعی برق اتفاق می‌افتد اما این قطعی طولانی نیست و مجددا وصل می شود. در حال حاضر شهرهای جویبار، ساری، قائمشهر، آمل و بابل در ۱۵ خط اصلی قطع شده قرار دارند.

تعطیلی مدارس چند شهرستان گیلان/قطع راه ارتباطی ۵روستای رودسر

راثر این بارش ها مدارس نوبت صبح مقطع ابتدایی شهرستان صومعه سرا و همه مقاطع روستای رفتگی و تنیان این شهرستان و اطاقور شهرستان لنگرود و همچنین مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شهر املش تعطیل شده است.

همچنین گفتنی است بارش شدید باران در شهرستان رودسر که در شبانه و روز گذشته با ۲۲۲ میلی متر بیشتر بارش ها را داشته سبب آبگرفتگی معابر و خیابان ها و قطع راه ارتباطی ۵ روستا در بخش رحیم آباد این شهرستان شده است.

حتما بخوانید:  جدل کلامی مطهری و کدخدایی بر سر ردصلاحیت‌ها

در بارش های روز گذشته به تأسیسات طرح‌های سالم‌سازی دریا در شهرستان آستارا نیز خسارت وارد شده است.

در اکثر شهرهای استان گیلان بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر سبب کندی در عبور و مرور شده است.

تخریب پل و قطع کامل برخی راه‌های مواصلاتی در قلعه رودخان، سیاهکل‌رود و جاده‌ی دیلمان

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور

آبگرفتگی در تنکابن و فرو رفتن ماشین‌ها در آب

آخرین وضعیت وقوع سیلاب در شمال کشور

آخرین وضعیت خسارت بارش باران در استان گلستان

مجتبی جمالی صبح امروز اظهار کرد: خوشبختانه شب گذشته شاهد بارش رحمت الهی در سطح استان گلستان بودیم که انشاالله برای مردم و کشاورزی استان خیر و برکت به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه شدت بارش باران شب گذشته در استان گلستان قابل قیاس بارش‌ها در استان‌های مازندران و گیلان نبوده است، تصریح کرد: میزان بارندگی در استان گلستان براساس گزارش ایستگاه‌های باران‌سنجی ۶۰ میلیمتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه شب گذشته همزمان با بارش، رعد و برق‌های شدیدی در سطح استان خصوصا شهر گرگان داشتیم، خاطرنشان کرد: براساس شدت بارش در سطح شهرهای شرق استان گلستان خصوصا در بندرگز، ترکمن، کردکوی، گرگان و علی‌آبادکتول به ویژه در مناطق شهری به صورت گسترده شاهد آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها بودیم.

وی ادامه داد: شب گذشته همچنین قطع برق موقت در سه شهر بندرگز، بندرترکمن و داشلی‌برون به خاطر نقصی که در پست‌های ۶۳ کیلووات به وجود آمده بود، داشتیم که با تلاش همکاران شرکت توزیع برق استان این مشکلات نیز برطرف شد.

مدیرکل‌مدیریت بحران استان گلستان میانگین سرعت وزش باد شب گذشته در سطح استان ۵۰ کیلومتر بوده است، گفت: در ارتفاعات روستای شاهکوه شهرستان گرگان شب گذشته رگبار به صورت تگرگ گزارش شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون با وجود باران شدید باران در شب گذشته مشکل تردد در راه‌های موصلاتی استان گزارش نشده و تردد با رعایت موارد قانونی در جریان است.

جمالی افزود: در شب گذشته نیز تمام عوامل شورای هماهنگی مدیریت استان، اداره کل مدیریت بحران استان، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به صورت آماده‌باش در محل کار خود حضور داشتند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *