آذری‌جهرمی: انسداد سایت‌ها منسوخ شده است آذری‌جهرمی: انسداد سایت‌ها منسوخ شده است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آذری‌جهرمی: انسداد سایت‌ها منسوخ شده است

آذری‌جهرمی: انسداد سایت‌ها منسوخ شده است

برنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یک دید و بازدید مجازی نوروزی اعلام کرد که انسداد سایت‌ها به سیاق گذشته منسوخ شده و دیگر با فیلتر و فیلترینگ نمی‌توان جلوی شکاف بین نسل‌ها را گرفت.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به ابزارهای ماهواره‌ای که به زودی فراگیر می‌شود گفت که دیگر مسدود شدن سایتها یک راه‌حل نیست. همچنین او تاکید کرد که نباید انتظار داشت مسوولیت تربیت فرزندان افراد با حاکمیت باشد.

آذری‌جهرمی: انسداد سایت‌ها منسوخ شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دید و بازدید مجازی خود با اشاره به موضوع تربیت در فضای مجازی گفت که تربیت در این فضا هم مانند فضای حقیقی است.

محمد جواد آذری جهرمی در این مورد گفت: «آنهایی که فکر می‌کنند مسوولیت تربیت فرزندانشان در فضای مجازی تنها با حاکمیت است؛ یک نگاه به فرزندان مسوولا راست و چپ کنند. خیلی‌ها توان تربیت فرزندان خودشان هم نداشتند. شما از آنها انتظار تربیت جامعه را دارید؟»

او همچنین با اشاره به منسوخ شدن فیلترینگ سایت‌ها ادامه داد: «انسداد سایتها به سیاق گذشته دیگر منسوخ است، چه با رمزنگاری‌های پیشرفته و چه با ابزارهای ماهواره‌ای که بزودی فراگیر می‌شود. این اعتقاد اکثر صاحبنظران است.» به باور او در این فضا راهکار موثر برای ایفای نقش، تکیه بر جوانهای خلاق و وارد شدن در رقابت‌ با پلتفرمهای بین‌المللی است. او گفت: «موانع داخلی و تنگ نظریها رفع شود، جوانهای توانمندی داریم.»

به گفته او در حال حاضر علم دانش‌آموزان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی، از علم والدین آنها بیشتر است. جهرمی در این مورد اعلام کرد: «این در جامعه ما چالش کوچکی نیست. شکاف بین نسلی در فضای مجازی جدی‌تر است. این شکاف را با فیلتر پر نمی‌کنند با آموزش مداوم و موثر ترمیم می‌کنند. باید کارهای بنیادین انجام داد نه سطحی.»

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وضعیت مضحک برخی کاندیداها برای جلب آرا

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *