آرای غیرواقعی یک فیلم جشنواره فجر تائید شد آرای غیرواقعی یک فیلم جشنواره فجر تائید شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آرای غیرواقعی یک فیلم جشنواره فجر تائید شد

آرای غیرواقعی یک فیلم جشنواره فجر تائید شد

خبرگزاری ایسنا: در پی بروز حاشیه‌هایی درباره افزایش ناگهانی رأی‌های یک فیلم در جشنواره فجر برای کسب سیمرغ مردمی، اعلام شد که آرای غیرصحیح حذف خواهند شد.

 روابط عمومی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر درباره پیگیری و حذف آرای غیرصحیح در انتخاب «بهترین فیلم از نگاه تماشاگران» اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

اطلاعیه درباره آرای بهترین فیلم مردمی فجر ۳۹

در این اطلاعیه‌ که در پی به پایان رسیدن ثبت آرای مردمی در سایت سمفا صادر شده، آمده است:

سامانه «آرای مردمی» در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای نخستین بار طراحی شد و مخاطبان و اهالی سینما را در اقدامی نوین و به شکل لحظه‌ای و برخط در جریان آرای داده شده به ۱۶ فیلم جشنواره قرار می‌داد.

در این راستا، سواستفاده‌هایی در مواجهه با این طراحی جدید مبتنی بر شفاف‌سازی، رخ داد که مورد انتقاد اهالی سینما و رسانه قرار گرفت.

بر این اساس، ذکر چند نکته مهم ضروری به نظر می‌رسد:

۱- سامانه «آرای مردمی» به‌ گونه‌ای طراحی شده که آرای غیرصحیح را در امتیاز دهی نهایی به‌شمار نمی‌آورد.

۲- کنتور موجود در سمفا در طول جشنواره به‌صورت برخط تعداد آرای مأخوذه را صرف‌نظر از صحیح بودن و کیفیت امتیازات نمایش می‌داد و می‌دهد.

۳- در طول برگزاری جشنواره حدود ۵٪ آرای ۳ فیلم، غیرصحیح بودند اما این مقدار در ساعات پایانی به رقم قابل توجهی رسید که در امتیاز نهایی، منظور نخواهند شد.

۴- شماره‌تلفن‌ها و آی‌پی‌هایی که در صدد این اختلال بوده‌اند، در اختیار تهیه‌کنندگان ذیربط و مراجع ذیصلاح قرار خواهد گرفت.

در ساعت‌های پایانی شب گذشته آرای یکی از فیلم‌های جشنواره در فاصله زمانی اندک افزایش قابل توجهی داشت و این مسئله در فضای مجازی با واکنش‌هایی مبنی بر حاشیه‌دار شدن سیمرغ مردمی جشنواره فجر همراه بود. پیش‌تر تهیه‌کننده فیلم «ابلق» شیوه رأی‌گیری امسال جشنواره را به دلیل مشکلاتی که در سامانه وجود داشت مورد انتقاد قرار داده بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  توریست اسپانیایی که در ایران عاشق بربری شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *