آمار مطالعه؛ قُمی‌ها در صدر، ایلامی‌ها در قعر آمار مطالعه؛ قُمی‌ها در صدر، ایلامی‌ها در قعر | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمار مطالعه؛ قُمی‌ها در صدر، ایلامی‌ها در قعر

آمار مطالعه؛ قُمی‌ها در صدر، ایلامی‌ها در قعر

گزارش روزنامه جام جم از تازه ترین یافته های مرکز آمار ایران نشان میدهد رفتار فرهنگی خانوار در ایران همچنان در وضعیت هشدار است.

از ۶۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۴۶ نفری که درباره سینما رفتن از آنها سوال شده نزدیک به ۱۱ میلیون نفر گفته اند در یک سال مورد مطالعه حداقل یک بار به سینما رفته اند. یعنی ۱۸٫۹ درصد از جامعه آماری، این یعنی ۸۱٫۱ درصد و به عبارتی بیش از ۴۸ میلیون نفر حتی یک بار هم به سینما نرفته اند.

طی این پروسه آماری از ۶۰ میلیون نفر پرسیده شده در یک سال اخیر به تماشای نمایشی نشسته اید یا نه. مع الاسف ۵۷ میلیون نفر باز هم صاف نگاه کرده اند توی چشم پرسشگر و گفتند نه! این یعنی ۹۴٫۹ درصد.

سه میلیون و ۹۵ هزار  و ۹۸۱ نفر هم می‌شوند ۵٫۱ درصد حداقل یک بار به سالن تئاتر رفته اند. بیش از یک میلیون نفر از این بین یعنی ۴٫۰۸ درصد فقط یک بار در سال به تئاتر رفته اند.

در رابطه با موسیقی نیز از بیش از ۴۰ میلیون نفر سوال شده است در یک سال اخیر موسیقی گوش کرده اید؟ حالا یا از طریق رادیو، تلویزیون و یا از طریق تبلت و لپ تاپ و رایانه و موبایل. جالب است بدانید بیش از ۱۹ میلیون نفر گفتند نه! یعنی ۳۲ درصد. ۴۰ میلیون و ۴۵۴ و ۹۵۷ نفر هم گفتند که موسیقی گوش داده اند.

درباره کتابخوانی (غیر درسی) آمار جالب است، ۳۰ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۷۲۶ نفر بادی به غبغب انداخته و گفتند: بله! یعنی ۵۸٫۲ درصد از کل جامعه هدف. آن ۲۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۹۹۰ نفر چطور روی‌شان شد بگویند که هیچ کتاب غیر درسی نخوانده اند. آنها ۴۱٫۸ درصد از این آمارند.

حتما بخوانید:  استیضاح وزیر آموزش و پرورش منتفی شد

جالب است بدانید قمی ها در سرانه مطالعه اول هستند با ۲۰ ساعت و هفت دقیقه یعنی چیزی حدود ۱۳ ساعت بیش از میانگین همه استان ها که هفت ساعت و ۴۱ دقیقه در ماه بوده است.

خراسان رضوی با ده ساعت و ۳۳ دقیقه  در رده دوم قرار دارد. این دو استان بافت فرهنگی و مذهبی دارند از این رو عجیب نیست که قرآن و کتاب های مذهبی نیز در صدر موضوعات مورد علاقه مردم بوده باشد. استان سوم نیز که یزد است با ۱۰ ساعت و ۱۹ دقیقه وضع مشابهی دارد. استان ایلام هم با دو ساعت و ۴۸ دقیقه در انتهای جدول است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *