آمریکا دیشب قصد حمله به ایران را داشت؟! آمریکا دیشب قصد حمله به ایران را داشت؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا دیشب قصد حمله به ایران را داشت؟!

آمریکا دیشب قصد حمله به ایران را داشت؟!

العالم: نیویورک تایمز به نقل برخی از مقامات آمریکا مدعی شد: دونالد ترامپ در جلسه صبح پنجشنبه با فرمانده‌های نظامی و مقامات امنیتی دولتش، در واکنش به سقوط پهپاد [جاسوسی] امریکا از سوی پدافند هوایی ایران، دستور حمله‌ای محدود به برخی مراکز نظامی ایران از جمله مراکز راداری و پدافند موشکی ایران را صادر کرده بود. قرار بوده این حمله ۳۰ دقیقه بامداد جمعه (نیمه شب) انجام شود.

بنا براین گزارش، هرچند ناو‌های هواپیمابر و هوایپماهای بمب‌افکن آماده حمله شده بودند، به دلایلی که معلوم نیست نظر ترامپ برای حمله عوض شده است و به فرمانده‌هان نظامی دستور لغو حمله ابلاغ شده است.

تایید نشده؛ آمریکا دیشب قصد حمله به ایران را داشت

مشخص نیست که حمله کاملاً لغو شده است، انجام آن به تعویق افتاده است یا موضوعی غیرمترقبه موجب لغو دستور انجام آن شده است.

تا این لحظه کاخ سفید، پنتاگون و وزارت خارجه امریکا در مورد این خبر اظهار نظری نکرده‌اند.

گفتنی است؛ در نخستین ساعات بامداد امروز(پنجشنبه ۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد با آتش سامانه پدافند موشکی «سوم خرداد» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال ۱۳۹۳ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع ۲۷ کیلومتری برخوردار است. سامانه پدافندی «سوم خرداد» قابلیت انهدام اهداف را در برد ۷۵ کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با ۴ هدف درگیر شود.

حتما بخوانید:  محتوای سیاسی «شیشلیک» دردسرساز شد؟

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *