آمریکا: هیچ‌کس نمی‌خواهد با ایران درگیر شود آمریکا: هیچ‌کس نمی‌خواهد با ایران درگیر شود | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمریکا: هیچ‌کس نمی‌خواهد با ایران درگیر شود

آمریکا: هیچ‌کس نمی‌خواهد با ایران درگیر شود

ایسنا: به نقل از پایگاه خبری هیل، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران از حمایت چند متحد و شریک آمریکا از طرح این کشور برای تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس برای به اصطلاح محافظت از کشتیرانی در این منطقه خبر داد.

وی با ادعای این‌که نمایندگان بیش از ٣٠ کشور دنیا این هفته در کنفرانسی در مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا در فلوریدا برای بررسی طرح “عملیات نگهبانی” شرکت کرده بودند، افزود: ما سطوح مختلفی از تعهد همکاری با این طرح را دریافت کرده‌ایم. بنابراین فکر می‌کنم که به زودی و طی روزهای آتی اطلاعیه‌هایی در این زمینه برای اعلام کردن وجود داشته باشد.

اسپر پیش از سفر به استرالیا، در پاسخ به این سوال که آیا کشورهای آسیایی نیز قول همکاری داده‌اند؟، گفت که زمان همه چیز را بیان خواهد کرد.

آمریکا: هیچ‌کس نمی‌خواهد با ایران درگیر شود

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به این‌که همواره هدف دولت این کشور در “عملیات نگهبانی”، جهانی کردن آن بوده است، گفت: اما جدا از تعهد سایر کشورها، آمریکا به فراهم کردن نظارت هوایی و دریایی در این منطقه ادامه خواهد داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود مدعی شد: آنچه می‌خواهیم انجام دهیم این است که در مسیر دیپلماتیک بمانیم و می‌خواهیم ائتلافی ایجاد کنیم که در این مسیر به ما کمک کند.

اسپر ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌خواهد به درگیری با ایران کشیده شود، به‌همین دلیل است که ما ابتدا پیشنهاد ایجاد ائتلافی متشکل از متحدان هم‌فکر و شرکای‌مان را مطرح کردیم.

به گزارش ایسنا، آمریکا در تلاش برای تقویت حضور نظامی خود در خاورمیانه در ماه‌های گذشته این ادعا را مطرح کرده که ایران در چند حادثه اخیر در خلیج فارس دست داشته است. از این رو واشنگتن قصد دارد به بهانه محافظت از کشتیرانی در خلیج فارس یک ائتلاف به اصطلاح جهانی در منطقه تشکیل دهد.

حتما بخوانید:  عباس عبدی: اعتراضات ادامه‌دار نخواهد بود

این در حالی است که تاکنون کشورهای بزرگی همچون آلمان و ژاپن اعلام کرده‌اند، قصد ندارند به این ائتلاف بپیوندند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *