آمر به معروف خبرسازِ مترو شکایت می‌کند آمر به معروف خبرسازِ مترو شکایت می‌کند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / آمر به معروف خبرسازِ مترو شکایت می‌کند

آمر به معروف خبرسازِ مترو شکایت می‌کند

خبرگزاری فارس: در کلیپ تازه‌ای که در اینستاگرام «مسیح علی‌نژاد» منتشر شده، مردی به تصویر کشیده می‌شود که در حال امر به معروف کردن چند خانم در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران است.

صادق بیطرفان (همان آمر به معروف) می‌گوید: طبق روال هر روز از محل کار در حال رفتن به سمت مترو خیابان طالقانی بودم تا به منزل بازگردم. متوجه حضور ۳ خانم جوان شدم که روسری‌هایشان را دور گردن انداخته بودند و داشتند به صورت غیرعادی در پیاده‌رو حرکت می‌کردند. دائماً به اطراف نگاه می‌کردند و با استرس به مسیرشان ادامه می‌دادند.

آمر به معروف خبرسازِ مترو شکایت می‌کند

او می‌افزاید: ابتدا فکر کردم، اینها به خاطر گرما و یا احیاناً خستگی متوجه افتادن حجابشان نیستند و شاید چند قدم جلوتر حجابشان را رعایت کنند، اما با طولانی شدن مسیر و ورود آن‌ها به مترو، متوجه عمدی بودن این کار شدم. کمی با تأمل به مسیر ادامه دادم تا شاید رفتارشان را اصلاح و حجابشان را رعایت کنند. اما همچنان با همان وضع به مسیر ادامه دادند تا وارد فضای سکوی مترو برای سوار شدن به مترو شدند.

زمانی که چند دقیقه دیگر قطار به ایستگاه می‌رسید، به سمت آن‌ها حرکت کردم و با رعایت فاصله حداکثری با آن‌ها شروع به صحبت کردم و از رعایت قانون کشور اسلامی گفتم. اما یکی از آن‌ها گفت که به قانون بد نباید احترام گذاشت و دیگری گفت که برده‌داری هم قانون بوده است.

ابتدا از نیروی انتظامی به عنوان یکی از متصدیان تأمین امنیت کشور و حقوق شهروندی درخواست دارم تا با هنجارشکنانی که با کشف حجاب و بی‌بندوباری سعی در بر هم زدن نظم جامعه دارند، برخورد کنند و در راستای قانون به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

حتما بخوانید:  نونو اسپریتو از تاتنهام اخراج شد

این در حالی است که طبق قانون ۵۰۴ تعزیرات، فیلمبرداری از آمران معروف و ارسال به شبکه‌های معاند جرم محسوب می‌شود و در قانون برای آن از یک تا ۱۰ سال حبس مشخص شده است و من حتماً از دستگاه قضایی و انتظامی پیگیر مسأله خواهم بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *