ابتکار: زنان اتریشی کنسرت تک‌جنسیتی می‌خواهند ابتکار: زنان اتریشی کنسرت تک‌جنسیتی می‌خواهند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ابتکار: زنان اتریشی کنسرت تک‌جنسیتی می‌خواهند

ابتکار: زنان اتریشی کنسرت تک‌جنسیتی می‌خواهند

خبرگزاری برنا؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در شورای فقهی و حقوقی مطالبات جامعه و زنان در خصوص آزار خیابانی مطرح شده است. زنان بیش از مردان تحت خشونت خیابانی قرار می گیرند. آسیب رسانی به زنان در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. و حتی در جوامع غربی و مترقی هم وجود دارد، به‌طور مثال زنان در اتریش خواستار برگزاری کنسرت تک جنسیتی هستند، چون در کنسرت های معمولا تحت خشونت و آزار قرار می‌گیرند و زنان به شدت به این موضوع اعتراض داشتند.

ابتکار: زنان اتریشی کنسرت تک‌جنسیتی می‌خواهند

ابتکار در نشست اینستاگرامی با موضوع «تو هم مثل من»: 

* باید در مسائل فرهنگی گوش شنیدن داشته باشیم. در زندگی امروز، سبک زندگی بسیار مطرح است و اعتقادات بر سبک زندگی تاثیر دارد و در نهایت بر جامعه تأثیرگذار است. برای مثال برخی دین داری را با کنترل بیشتر مطرح می‌کنند.

* دین ما دین تساهل و تسامح است و آمده تا انسان را از درد و رنج نجات دهد. هدف اسلام محدود کردن زن نیست بلکه هدفش جلوگیری از بهره کشی از زنان است تا کرامت انسان‌ها حفظ شود. برای خوشبختی واقعی باید کرامت انسانی حفظ شود.

* باید سبک زندگی افراد موفق مورد توجه قرار گیرد. باید دانست مسائل انسانی مطرح است نه تفاوت جنسیتی مرد و زن.

* در شورای فقهی و حقوقی مطالبات جامعه و زنان در خصوص آزار خیابانی مطرح شده است. زنان بیش از مردان تحت خشونت خیابانی قرار می گیرند. آسیب رسانی به زنان در بسیاری از نقاط جهان وجود دارد. و حتی در جوامع غربی و مترقی هم وجود دارد، به‌طور مثال زنان در اتریش خواستار برگزاری کنسرت تک جنسیتی هستند، چون در کنسرت های معمولا تحت خشونت و آزار قرار می‌گیرند و زنان به شدت به این موضوع اعتراض داشتند.

حتما بخوانید:  دانشگاه آزاد: ازدواج کنید، از شهریه معاف شوید

* قانون تامین امنیت زنان به صراحت به این موضوع پرداخته تا از این آسیب در جامعه جلوگیری شود.

* تمامی این مناسبات و آموزش‌ها باید از دوره ابتدایی به کودکان آموزش داده شود این درحالی است که در دوره ای تصور می شد تفکیک جنسیتی در مدارس کافی باشد اما باید مهارت های ارتباط و گفتگوی صحیح را آموزش داد.

* زنان و مردان ما باید مهارت نه گفتن در برابر آزار و خشونت را آموزش ببینند و در زمینه چگونگی مقابله با آسیب ها و آزارها مورد آموزش قرار گیرند تا بتواند از خود دفاع کند.

* اگر مهارت زندگی نباشد فضای مجازی یا همان انقلاب دیجیتال با وجود تمام محسناتش می‌تواند آسیب‌زا بوده و رفتار های منفی را تشدید کند. باید فضا برای بازنگری و اصلاح قوانین مهیا باشد.

* حجاب برای زن و مرد مطرح است اما نتوانستیم آن را درست مطرح کنیم. شهید مطهری در زمینه حجاب اقدامات مناسبی داشتند. هرچند دست‌اندرکاران فرهنگی از ورود به این امر وحشت داشته اند. در همه جای دنیا محدودیت در نوع پوشش وجود دارد. آزادی مطلق در این زمینه وجود ندارد باید دانست که در زمینه کار فرهنگی و گفت وگو ضعیف عمل شده است.

* افراد مجری در زمینه حجاب و عفاف سلیقه ای رفتار می کنند و برخورد چنین افرادی در جامعه با آسیب همراه است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *