احتمالی‌های انتخابات ۱۴۰۰؛ قالیباف، جهرمی و… احتمالی‌های انتخابات ۱۴۰۰؛ قالیباف، جهرمی و... | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمالی‌های انتخابات ۱۴۰۰؛ قالیباف، جهرمی و…

احتمالی‌های انتخابات ۱۴۰۰؛ قالیباف، جهرمی و…

برترین‌ها: بحث انتخابات مجلس یازدهم در حال گرم شدن است، اما چیزی که شاید چندان توجهی به سوی خود جلب نمی‌کند، انتخابات سرنوشت‌ساز و مهم‌تر ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ است. در واقع می‌توان گفت که انتخابات مجلس نیز به نوعی یک تلاش و هموارسازی یک راه به سوی دستیابی به ریاست جمهوری است و بنابراین پیش‌بینی و گمانه زنی‌ها پیرامون گزینه‌ها و‌آرایش‌ نیروهای سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری نیز در نوع خود جالب توجه خواهد بود. جریان‌های سیاسی از همین حالا خواب ۱۴۰۰ را می‌بینند؛ چنانچه برخی اصولگرایان از تشکیل زودهنگام ستادهای انتخاباتی و وصل کردن سفرهای استانی به ۱۴۰۰ فراتر رفته و مشغول تئوریزه کردن انتخابات آتی شده‌اند.

انتخابات

آنچه تاکنون از شوهد بر می آید و به نقل از محمد مهاجری؛ فعال سیاسی اصولگرا، سورنا ستاری (معاون عمی و فناوری رئیس جمهور)، آذری جهرمی (وزیر ارتباطات) و قالیباف (شهردار سابق تهران)  و حسین دهقان (وزیر دفاع دولت یازدهم) گزینه های احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هستند.

انتخابات

آذری جهرمی پیشروترین گزینه ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است. مردی که در همه عرصه‌ها پیشرو آزادی، عدالت، حمایت از تولید ایرانی است. او دلبری از همه اقشار مردم را در دستور کار خویش قرار داده است. وزیر جوان در جلب توجه نیز از تبحر بالایی برخوردار است. البته ناگفته نماند اینقدر خاص و ویژه در فضای مجازی تصویر می‌شود که بتوان او را از همین حالا یکی از جدی‌ترین گزینه‌های ریاست جمهوری راست معتدل برای ۱۴۰۰ دانست. هر چند آذری جهرمه در مورد اینکه گفته می‌شود، قصد کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ را دارید گفت: با ما شوخی نکنید!

حتما بخوانید:  اوساگونا به پرسپولیس پیوست؛ یحیی هم می‌آید؟

هرچند عضو کابینه دوازدهم این موضوع را شوخی تلقی کرده است، اما ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری بود که علی اصغر شفیعیان فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب از دیدار آذری جهرمی با تعدادی از فعالان رسانه‌ای اصلاح طلب پرده برداشت. به گفته او، آذری جهرمی تأکید کرد که برنامه‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ ندارد و این برداشت رسانه‌ها است. وزیر ارتباطات این روزها حسابی در گیر و دار جنجال، حاشیه و دعوا اسیر است. از یک طرف یک تنه در برابر سرویس‌های ارزش افزوده قرار گرفته و از سوی دیگر منتقدانش او را به انتصاب فامیلی، مخالفت بیهوده با انتصاب‌ها در رایتل و داشتن هواپیمای خصوصی متهم می‌کنند.

انتخابات

محمد باقر قالیباف قالیباف تجربه حضور در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری را نیز دارد که این موضوع هم به نفع و هم به ضرر اوست. زیرا تجربه خوبی در این عرصه کسب کرده و هم چنین برنامه‌ریزی خوبی برای این پست دارد اما او سه بار در این رقابت ناموفق بوده است که این مسئله تاثیر خوبی روی ذهن مردم ندارد. به ویژه آنکه وی تا حد زیادی شخصیتی غیر سیاسی است و نتوانسته چهره‌ای سیاستمدار از خود نشان دهد.

بر اساس گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حالا او با تحرکات انتخاباتی و سفرهای استانی و همچنین نقد عملکرد دولت سعی دارد نقش لیدر را در انتخایات مجلس بازی کند و با شعار حمایت از مدیران جوان زمینه ورود نواصولگرایان جوان به مجلس را فراهم کند تا با ارائه یک کارنامه موفق در انتخابات ۹۸ برای کاندیداتوری در انتخابات  ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده شود. برخی نزدیکان شهردار سابق تهران اعلام کردند: قالیباف قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارد.

حتما بخوانید:  حمله تند کاپیتان پرسپولیس به سازمان لیگ

انتخابات

یکی دیگر از نامزدهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ که از او به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری نامبرده می شود سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و فرزند شهید ستاری است. در حال حاضر زمزمه‌های حضور سورنا ستاری در انتخابات ۱۴۰۰ مطرح است که از تکنوکرات‌های شاخص بوده و مورد حمایت شرکت‌های دانش بنیان است.

سورنا ستاری با پیروزی حسن روحانی در انتخابات حکم معاونت خود را در عرصه علم و فناوری و همچنین ریاست بنیاد ملی نخبگان را دریافت کرد. ستاری جوان‌ترین عضو کابینه قبل از جهرمی است و نگاه جدی و مخالفت سرسختانه او با اقتصاد مبتنی بر منابع نفتی و خام فروشی به خوبی در جامعه شناخته شده است. او همچین با حضور در برنامه دورهمی و خندوانه چهره متفاوتی از حضور یک مقام ارشد دولتی را از خود به نمایش گذاشت و سعی کرد با بیان دیدگاه های خود در حوزهای اقتصادی و حمایت از نسل جوان در حوزه دانش بیان خود را به مردم معرفی کند. شنیده ها حاکی است که حضور احتمالی او به عنوان یک تکنوکرات‌ در انتخابات ۱۴۰۰ تنور رقایت برای حضور در پاستور را داغ خواهد کرد.

انتخابات

شنیده‌ها و گمانه‌زنی های حاکی از آن است که حسین دهقان وزیر سابق دفاع هم احتمالا نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. بنا بر اخبار غیررسمی وزیر دفاع دولت یازدهم عزم خود را جزم کرده لباس نظامی را درآورده و کت و شلوار ریاست‌جمهوری به تن کند.

بدون شک این مردم هستند که در انتخابات ۱۴۰۰ حرف آخر را می زنند اما آن چه مسلم است اصولگرایان از همین حالا تلاش خود را شروع کرده و سعی دارند صندلی پاستور را به دست آورند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *