احتمال تغییر ۴ وزیر دولت روحانی احتمال تغییر ۴ وزیر دولت روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احتمال تغییر ۴ وزیر دولت روحانی

احتمال تغییر ۴ وزیر دولت روحانی

تابناک در خبری نوشت: حالا که دغدغه های مربوط به ترمیم تیم اقتصادی دولت رفع شده، مجلس و دولت بنا دارند دست به ترمیم کابینه در سایر حوزه ها بزنند.

بر اساس شنیده ها قرار است که در مورد وزیران علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی و دادگستری نیز دولت و مجلس تصمیم بگیرند، اما گویا مجلسی ها رضایت چندانی از عملکرد وزیر آموزش و پرورش نیز ندارند.

هفته آینده و پس از بازگشت نمایندگان به خانه ملت، قرار است در مجلس پیرامون طرح استیضاح وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

با توجه به اینکه به دلیل محقق نشدن خواسته های رئیس جمهور و دولت از وزیر علوم، دولت در مورد انجام تغییر در این حوزه مصمم است، می توان این گونه گفت، تغییر بعدی در دولت را می توان تا حدود زیادی قابل پیش بینی دانست.

حتی گفته می شود، «حسن روحانی» نارضایتی خود را از عملکرد وزارت علوم عنوان کرده است. گفته می شود، روحانی خواسته تا هرچه زودتر برای «منصور غلامی» جانشینانی به او معرفی شوند تا بتواند در مورد آن ها تصمیم بگیرد. در کنار این از قرار معلوم، طرح استیضاح وزیر علوم هم به طور موازی در مجلس با سی امضا آماده شده است.

در مورد دو تغییر بعدی محتمل ترین گزینه ها را می توان از میان وزیران آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی و دادگستری عنوان کرد که باید هم مجلس و هم دولت در خصوص آنها تصمیم بگیرند.

از قرار معلوم، دولت نکته ای در خصوص عملکرد بطحایی در وزارت آموزش و پرورش ندارد، ولی مجلسی ها چندان رضایتی از عملکرد و اقدامات این وزارتخانه ندارند. مجلس همچنین در مورد وزیر جهاد کشاورزی، پیگیر طرح استیضاح حجتی است که تاکنون البته نتیجه آن مخشص نشده است.

حتما بخوانید:  مددی: سوء تفاهم من و مجیدی حل شد

با توجه به اتفاق نظر دولت و مجلس درباره عملکرد نامناسب «منصور غلامی» در وزارت علوم ـ همان طور که پیشتر هم عنوان شد ـ می توان او را از کاندیداهای اصلی تغییرات غیر اقتصادی در کابینه دانست، ولی در مورد دو تغییر دیگر انتخاب باید از بین سه وزیر صورت بگیرد که در مورد این مسأله احتمالا در هماهنگی مجلس با دولت تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *