احمدی‌نژاد: برای انتخابات برنامه‌ای ندارم احمدی‌نژاد: برای انتخابات برنامه‌ای ندارم | آوتاف
خانه / اخبار داغ / احمدی‌نژاد: برای انتخابات برنامه‌ای ندارم

احمدی‌نژاد: برای انتخابات برنامه‌ای ندارم

خبرآنلاین: محمود احمدی نژاد در گفتگو با نیشن (The Nation) یک هفته‌نامه آمریکایی به مسائلی پیرامون مذاکره بین ایران و آمریکا، شباهتش به ترامپ و رد صلاحتیش در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ پرداخته است.

احمدی‌نژاد: رنگ موهایم با ترامپ فرق دارد!

بخش‌هایی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

* شخصا برنامه‌ای ندارم، ولی همیشه تابع مردم کشورم هستم.

* من به امروز فکر می‌کنم که برای بهبود اوضاع کشور و دنیا چکار باید بکنیم، کسی نمی‌داند در آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد، شما می‌دانید.

* به دلایل گوناگون بین ایران و آمریکا، روابط خوبی برقرار نیست و پرتنش است. من معتقدم که اگر مقداری عقلانیت را بیشتر بکار بگیریم و عدالت و احترام را در روابط حاکم بکنیم، می‌شود این شرایط را تغییر داد.

* من فکر نمی‌کنم روسای جمهور در آمریکا خیلی استقلال عمل داشته باشند. معمولا روسای جمهور سیاست واحدی را دنبال می‌کنند، اما مقداری در تاکتیک‌ها با هم متفاوت هستند.

* همان نکاتی را که قبلا گفتم، در پیش می‌گرفتیم و امیدوار بودیم که شرایط بهتر شود.

* من فکر می‌کنم که آقای ترامپ و حاکمیت آمریکا هم باید بپذیرد که روابط را براساس عدالت و احترام تنظیم بکند، این یک امر دوطرفه است. این طور نیست که یک طرف تصمیمی بگیرد، حتما باید عمل بشود! طرفین باید عدالت و احترام را بپذیرند و بر پایه آن با هم همکاری بکنند، این شدنی است. همه باید به حقوق همدیگر احترام بگذاریم، یک طرفه که معنا ندارد. حقوق همیشه دوطرفه است. یک طرفه می‌شود همان دیکتاتوری و ظلم.

* برجام یک توافقی است بین دولت ایران و آمریکا و چند تا کشور دیگر که انجام شد. به نظرم همه باید رعایت کنند، منتهی توجه داشته باشیم که این یک توافق چند جانبه است. یک جانبه گرایی توافقات را بهم زده و از موضوعیت خارج می‌کند.

حتما بخوانید:  خروج ۱۵۹میلیون دلار توسط آقاخانی تکذیب شد

* الان من در موضع قضاوت درباره برجام نیستم، چون سندی در این رابطه بصورت رسمی منتشر نشده، ولی می‌دانم که آقای ترامپ آن را یکجانبه زیر پا گذاشت.

* بالاخره انسان‌ها حتی اگر در نقطه مقابل هم نیز باشند باز هم اشتراکاتی دارند، هیچوقت اشتراکات به صفر نمی‌رسد. بنظر من مهمترین کار برای یک سیاستمدار این است که روی نقاط مشترک تکیه بکند و آن‌ها را توسعه بدهد و الا اگر بخواهیم بر روی نقاط اختلافی تمرکز کنیم، هیچ زمینه‌ای برای همکاری باقی نمی‌ماند.

* ما هم مانند بقیه مردم. یک مقدار مطالعه می‌کنیم، ورزش می‌کنیم، با خانواده هستیم و در عرصه اجرایی هم نسبت به مسائل مهم جامعه مطالعه و اظهارنظر می‌کنیم، تلاش می‌کنیم که در شرایط موجود کشور، بهبود اتفاق بیفتد. توجه داشته باشید، مسائل اجتماعی که ما مطرح می‌کنیم اصلا جغرافیا ندارد یعنی هر حرفی که برای ایران می‌زنیم، داخل آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و همه جا می‌توانیم بزنیم، چون مسائل مشترک است.

* هدف سیاسی، ساختن دنیایی بهتر برای همه ماست. اصلا این در قالب گرفتن حزب و مراکز قدرت نیست، یک کار انسانی است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *