ادعای انگلیس: ایران، زاغری را برای اهداف دیپلماتیک گروگان گرفته ادعای انگلیس: ایران، زاغری را برای اهداف دیپلماتیک گروگان گرفته | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای انگلیس: ایران، زاغری را برای اهداف دیپلماتیک گروگان گرفته

ادعای انگلیس: ایران، زاغری را برای اهداف دیپلماتیک گروگان گرفته

خبرگزاری فارس : «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس مدعی شد که ایران نازنین زاغری را به خاطر اهداف دیپلماتیک به گروگان گرفته است.

هانت روز جمعه در مصاحبه با رادیو ۴ بی بی سی مدعی شد که نازنی زاغری تنها فرد بازداشت شده توسط ایران نیست؛ کسی که کاملا بیگناه است و به خاطر ابزارهای دیپلماتیک از سوی حکومت ایران به گروگان گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ایران یک کشور با تمدن بزرگ و قدیمی در جهان است و خواستار احترام سایر کشورها است گفت: این روش( زندانی کردن افراد بیگناه مانند زاغری) راه درستی نیست و من امیدوارم که ایران در روش خود بازنگری کند.

نازنین زاغری راتکلیف، شهروند ایرانی-انگلیسی است که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد و فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد.

سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی درراستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.» پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.

وزیر خارجه انگلیس که اخیرا به تهران سفر کرده بود با خانواده زاغری در تهران دیدار کرد. وی همچنین خواستار دیدار و گفت‌وگو با مقامات قضایی ایران درباره پرونده زاغری بود اما با درخواستش از سوی مقامات قوه قضاییه مخالفت شد.

رسانه‌های انگلستان در ماه آبان گزارش داده بودند که وزیر امور خارجه این کشور در صدد است ایران را متقاعد کند در ازای حل و فصل اختلافات بر سر بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی با آزادی یک محکوم امنیتی موافقت کند.

حتما بخوانید:  بن‌سلمان: برنامه اتمی ایران، جهان را تهدید می‌کند!

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود طی هفته گذشته در واکنش به این اظهارات گفت: این فرد برایش حکمی صادر شده و حکمش قطعی شده و در حال تحمل کیفر است.

اژه‌ای همچنین افزود: آنها(انگلیسی‌ها) می گویند ما (برای آزادی نازنین زاغری) تلاش می‌کنیم که یک این اقدام طبیعی از سوی آنها است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *