ادعای ترامپ: آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه‌هرمز سرنگون کرد ادعای ترامپ: آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه‌هرمز سرنگون کرد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای ترامپ: آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه‌هرمز سرنگون کرد

ادعای ترامپ: آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه‌هرمز سرنگون کرد

ایرنا: رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور یک پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز که به ناو آمریکایی نزدیک شده و آن را تهدید کرده است، مورد هدف قرار داده اند.

دونالد ترامپ که در آئین تعویض پرچم روز نبرد نرماندی سخن می‌گفت ادعا کرد این پهپاد ایرانی به حدود ۹۰۰ متری ناو آمریکایی یو اس اس باکسر نزدیک شده بوده و هشدارها را نادیده گرفته است.

وی این اقدام را تازه‌ترین اقدام تحریک آمیز و خصومت ورزی ایران علیه کشتیرانی نامید و افزود کشورهای دیگر در اطراف این آب‌ها باید مراقب باشند.

ترامپ: یک پهپاد ایرانی را هدف قرار دادیم

ترامپ شلیک به پهپاد ایرانی را اقدامی تدافعی دانست اما اشاره‌ای نکرد که چگونه این پهپاد مورد هدف قرار گرفته است.

برخی مقامات دفاعی آمریکا به رسانه‌های این کشور گفته اند که با جنگ افزارهای الکترونیکی به این پهپاد شلیک شده است.

هنوز مقامات جمهوری اسلامی ایران صحت این ادعا را تأیید نکرده اند اما محمد جواد ظریف که در نیویورک به سر می‌برد، بارها نسبت به حضور نیروهای خارجی در خلیج فارس هشدار داده و این سوال مطرح است که چرا باید نیروهای یک کشور خارجی با بیش از ۶ هزار مایل فاصله در این منطقه حضور داشته باشند.

ظریف همواره نسبت به بروز درگیری‌های تصادفی در این منطقه و در شرایط خاص کنونی هشدار داده و گفته است اگر چه ترامپ خواستار جنگ نیست اما در اطراف او کسانی هستند که تشنه جنگ با ایرانند.

یک سخنگوی پنتاگون بامداد جمعه (به وقت تهران) بیانیه مختصری درباره سرنگونی ادعایی یک فروند پهپاد ایرانی در تنگه هرمز صادر کرد.

حتما بخوانید:  طلاق تا پایان سال ممنوع شد

در بیانیه پنتاگون آمده است: «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی کشتی آبی-خاکی یو‌اس‌اس باکسر در حال حرکت به سمت تنگه هرمز بود. یک سامانه پرنده بدون سرنشین بال‌ثابت (UAS) به باکسر نزدیک شد و در محدوده فاصله‌ای خطرناک ثابت شد. کشتی به منظور تضمین ایمنی کشتی و خدمه آن اقدام دفاعی انجام داد.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *