ادعای حمله سایبری ایران به شبکه آبرسانی اسرائیل ادعای حمله سایبری ایران به شبکه آبرسانی اسرائیل | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای حمله سایبری ایران به شبکه آبرسانی اسرائیل

ادعای حمله سایبری ایران به شبکه آبرسانی اسرائیل

عصر ایران: وب سایت واشنگتن پست، گزارش داد این حمله ادعایی ۲ هفته پیش از طریق سرورهای آمریکایی به شبکه آبرسانی اسراییل انجام شده است.

به نقل از وب سایت واشنگتن پست، این حمله ادعایی در روزهای ۲۴ و ۲۵ آوریل گذشته (۲ هفته پیش) و از طریق سرورهای آمریکایی انجام شده است.

در این عملیات سایبری دستکم به ۲ مکان از شبکه آبرسانی در شمال و جنوب اسراییل حمله صورت گرفته اما این حملات کشف و خنثی شده است.

ادعای کشف و خنثی سازی این عملیات در حالی است که ۲ هفته پیش وب سایت روزنامه “یدیوت آحرنوت” اسراییل در خبری مدعی اختلال ۲ روزه در شبکه سراسری آبرسانی و فاضلاب اسراییل شده بود.

ادعای حمله سایبری ایران به شبکه آبرسانی اسرائیل

ریختن آب شور به دریای مدیترانه در تاسیسات آب شیرین کُن اسراییل در شهر ساحلی هادرا/ عکس آرشیوی ۲۰۱۰ / رویترز

شبکه فاکس نیوز آمریکا هم پنج‌شنبه گذشته در خبری مدعی شده بودند هکرهای وابسته به ایران برای نفوذ و هک شبکه آب و فاضلاب اسراییل از سرورهای آمریکایی استفاده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش و به دنبال این حمله سایبری ۲ هفته پیش، اختلالی جزئی در شبکه آبرسانی اسراییل روی داده و سازمان آب و فاضلاب اسراییل دستور داده برای جلوگیری از اختلالات بیشتر حتی‌الامکان از اتصال رایانه‌ای شبکه‌های آب پرهیز شود و رمز ورود سامانه‌های رایانه‌ای تنظیم شبکه آب هم تغییر کند.

رژیم اسراییل پیشتر هم مدعی حمله‌های سایبری به شبکه آبرسانی خود شده است.

یک مقام ارشد دولت ترامپ که نخواسته نامش فاش شود بدون اشاره به این حمله سایبری خاص به روزنامه واشنگتن پست آمریکا گفته: حمله‌های سایبری که عمداً به زیرساخت‌های مهم آسیب می‌رسانند، نباید مورد چشم پوشی قرار گیرند… به گمان ما آنها بسیار ثبات‌زدا هستند.”

حتما بخوانید:  برآوردی از تلفات واقعی کرونا در ایران

واشنگتن پست به نقل از ۲ مقام خارجی که از جزییات حمله مطلع بوده‌اند، نوشت: “هکرها به دنبال این بودند که رایانه‌هایی را که جریان آب و تصفیه فاضلاب را برای ۲ منطقه روستایی اسرائیل کنترل می‌کنند، تحت کنترل خود درآورند.”

مقامات کاخ سفید و آزانس امنیت ملی آمریکا (NSA) از اظهار نظر درباره این حمله ادعایی سایبری خودداری کردند.

سخنگویان دولت و ارتش اسراییل هم از تایید یا تکذیب انجام این حمله خودداری کردند.

“علیرضا میریوسفی” سخنگوی دفتر ایران در سازمان ملل در نیویورک اما در پاسخ به سوال واشنگتن پست درباره این حمله گفت: “دولت ایران وارد جنگ سایبری نمی‌شود.”

منابع اطلاعات خارجی حمله اخیر سایبری را “هماهنگ” اما “غیرپیچیده” توصیف کرده‌اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *