ادعای نقش ایران در حمله به کشتی اسرائیلی ادعای نقش ایران در حمله به کشتی اسرائیلی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ادعای نقش ایران در حمله به کشتی اسرائیلی

ادعای نقش ایران در حمله به کشتی اسرائیلی

ایسنا: روزنامه نیویرک تایمز با اشاره به حمله اخیر به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند که پیشتر متعلق به یک شرکت رژیم صهیونیستی بوده است، مدعی شد که به نظر می آید این حادثه، جدیدترین اقدام در سایه نزاع میان ایران و اسرائیل باشد.

نیویورک تایمز در گزارشی به حمله روز شنبه به یک کشتی تجاری در اقیانوس هند اشاره کرد که مالکیت آن تا چندی پیش متعلق به یک شرکت صهیونیستی بوده و به تازگی مالکیت آن به شرکتی انگلیسی منتقل شده است و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی‌اند که احتمالا توسط یک هواپیمای بدون سرنشین ایرانی یا کماندوهای ایران هدف حمله قرار گرفته است.

ادعای نقش ایران در حمله به کشتی اسرائیلی

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود مدعی شد: به نظر می رسد این حمله، جدیدترین اقدام تلافی جویانه در سایه نزاع منطقه‌ای ایران و اسرائیل باشد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت: حمله به این کشتی تجاری که از جده در عربستان سعودی به سمت بندر جبل علی در امارات متحده عربی در حرکت بوده است در حالی انجام گرفته است که ایران و آمریکا در حال انجام مذاکرات غیرمستقیم برای احیای توافق هسته ای ٢٠١۵ هستند، چیزی که اسرائیل به شدت با آن مخالف است.

به نوشته نیویورک تایمز، ایران مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است اما رسانه های داخلی و یا رسانه های وابسته به این کشور در خاورمیانه پوشش گسترده ای از این حادثه ارائه داده اند.

این روزنامه می‌افزاید، ایران و اسرائیل در سال های اخیر به گونه های مختلف زمینی و هوایی در خاورمیانه با یکدیگر مقابله کرده اند اما این دو به تازگی جبهه جدیدی را نیز در دریا باز کرده اند. به گفته مقامات اسرائیلی، آنها تاکنون به کشتی های حامل نفت ایران حمله کرده اند و جمهوری اسلامی ایران هم چندین بار کشتی های تجاری متعلق به اسرائیل را هدف قرار داده است.

حتما بخوانید:  پاسخ سپاه به اظهارات عجیب حسن عباسی

این روزنامه همچنین نوشت که کشتی تجاری که روز شنبه هدف حمله قرار گرفت، مدتی است که دیگر متعلق به شرکت دریانوردی زودیاک (یک شرکت صهیونیستی) مستقر در لندن نیست و این شرکت با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که کشتی را به یک موسسه دیگر، مستقر در لندن به نام Polar 5 LTD واگذار کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی، از زمانی که کشتی های اسرائیل در ماه های مارس و آوریل هدف قرار گرفتند، آمریکا تلاش کرده است تا از کشتی های متعلق به اسرائیل در آب های خلیج فارس و مناطق اطراف آن محافظت کند و آنها را اسکورت کند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *