استعفای وزیر بهداشت؛ پای نوبخت در میان است؟ استعفای وزیر بهداشت؛ پای نوبخت در میان است؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استعفای وزیر بهداشت؛ پای نوبخت در میان است؟

استعفای وزیر بهداشت؛ پای نوبخت در میان است؟

در حالی از صبح امروز برخی رسانه به نقل از الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب مجلس خبری مبنی بر استعفای وزیر بهداشت منتشر کردند که عضو کمیسیون بهداشت و درمان؛ از عدم پذیرش این استعفا از سوی رئیس جمهور خبر داده است.

برخی گمانه زنی ها حکایت از این دارد که وزیر بهداشت به دلیل کاهش بودجه سلامت و اختلافات این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه استعفا داده است.

الیاس حضرتی: وزیر بهداشت استعفا داد

الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر با اشاره به استعفای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، گفت: بنده از کانال‌های مختلفی پیگیری کردم که قاضی‌زاده هاشمی سه جلسه است که در جلسات هیئت دولت شرکت نمی‌کند و استعفا داده است.

وی ادامه داد: امروز هم دولت به دنبال یک سرپرست برای وزارت بهداشت و درمان است.

همچنین محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره استعفای وزیر بهداشت، اظهار کرد: آقای قاضی‌زاده‌هاشمی از سمت خود استعفا داده اما هنوز رئیس جمهور نپذیرفته است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که وزیر بهداشت شنبه دو هفته پیش به دلیل بودجه سلامت برای سال ۹۸ به خصوص عدم تخصیص بودجه تصویب شده برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی از صندوق توسعه ملی، کتباً در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، استعفا داده است.

با گذشت حدود ۱۵ روز از استعفای وزیر بهداشت، حسن روحانی رئیس جمهور تاکنون در این باره پاسخی به نامه‌ی استعفای قاضی زاده هاشمی نداده است اما محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش کرده که با وساطت، موضوع را حل کند اما وزیر بهداشت اصرار داشته که بودجه تامین دارو و تجهیزات پزشکی باید تامین شود.

حتما بخوانید:  عادل با شروع لیگ تازه و با «نود نو» می‌آید

قاضی زاده هاشمی بعد از استعفا و تا مشخص شدن وضعیت استعفا، همچنان در وزارت بهداشت مشغول به کار بوده و در هفته پیش ۳ سفر استانی به سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

علی نوبخت حقیقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم در واکنش به اخبار منتشر شده درباره استعفای وزیر بهداشت به خاطر کمبود بودجه طرح تحول سلامت گفت:‌ بودجه وزارت بهداشت نسبت به سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش پیدا کر‌د‌ه است، وزارت بهداشت د‌ر زمینه مصرف بودجه، قانون ر‌ا رعایت نمی‌کند و مسئله استعفای وزیر نیز فرار روبه‌جلو است. 

معاون کل وزارت بهداشت نیز ضمن تشریح وضعیت این وزارتخانه در لایحه بودجه ۹۸، در پاسخ به برخی اظهارات مطرح درباره بودجه این وزارتخانه در طول اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: با آدرس غلط دادن و حمله به خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت، هیچ مشکلی حل نخواهد شد و تکیه بر بعضی اطلاعات اشتباه و وابستگی‌های شخصی، مشکلات حوزه سلامت را تشدید می‌کند.

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به وضعیت بودجه‌ای این وزارتخانه در لایحه بودجه ۹۸ گفت: سهم وزارت بهداشت با احتساب درآمد عمومی و اختصاصی و تملک دارایی و هدفمندی یارانه‌ها و ۱% ارزش افزوده و بیمه سلامت برابر ۵.۱% از بودجه ۱۷۰۳ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال بعد است و رشد کل بودجه هزینه‌ایی وزارت بهداشت در لایحه ۹۸ نسبت به سال ۹۷ برابر ۸% است.

وی گفت: وزیر مردمی بهداشت هم در بازدیدهای میدانی بسیار زیادی که دارند، با مشکلات این بازنشستگان و درخواست‌های ایشان مکررا مواجه می‌شوند و پیگیری‌های متعدد و طاقت‌فرسایی در این زمینه انجام داده‌اند و حمله به فردی که در جهت حل مشکلات کارکنان حوزه بهداشت ودرمان را تلاش شبانه‌روزی دارد، جوانمردانه نیست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *