استفاده از حیوانات قاچاق در سریال «دراکولا» استفاده از حیوانات قاچاق در سریال «دراکولا» | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استفاده از حیوانات قاچاق در سریال «دراکولا»

استفاده از حیوانات قاچاق در سریال «دراکولا»

برترین‌ها: سریال «دراکولا» جدیدترین ساخته مهران مدیری که به عنوان فصل دوم «هیولا» شناخته می‌شود، پنجشنبه پنجم فروردین‌ماه از فیلیمو و نماوا پخش شد.

قسمت اول این سریال با موجی از انتقادها از سوی مخاطبان روبرو شد که عده‌ای از این منتقدان، حامیان محیط زیست و دوستداران حیوانات هستند.

قسمت اول «دراکولا» را می‌شد از پوستر پر زرق و برق و تجملاتی‌اش حدس زد؛ پوستری که در آن یک توله ببر زیر پای دو شخصیت سریال نشسته است؛ ببری که به وجود آن هیچ احتیاجی نیست و اگر نباشد سریال راه خود را طی می‌کند ولی استفاده از حیوانات به ویژه حیوانات وحشی و حتی در حال انقراض فقط به رواج نگهداری آنها به عنوان حیوان خانگی دامن می زند.

استفاده از حیوانات قاچاق در سریال «دراکولا»

البته ماجرا فقط به حضور یک ببر در پوستر منتهی نمی‌شود و در روند داستان قسمت اول، حیوانات دیگری را مشاهده می‌کنیم، گویی سریال در باغ وحشی فیلمبرداری شده است که تعدادی انسان در آن جشن تولد گرفته‌اند!

حضور انواع حیوانات زینتی و تجاری همچون ببر، طاووس، کروکدیل، شاهین، لاما، قوی سیاه و… در این سریال برای نشان دادن تجملات و ثروت به اغراقی غیرقابل وصف تبدیل شده و به وضوح آزار آنان در میانه تصویربرداری مشاهده می‌شد. به راستی چگونه می‌توان ببری را میان انسان‌ها رها کرد و بدون آزار به غریزه حیوانی‌ و درندگی‌اش کنترلش کرد؟

مهران مدیری پیش از این نیز در سریال‌های مختلف از حضور حیوانات استفاده کرده و آن زمان هم با انتقادات حامیان محیط زیست همراه شده بود ولی به نظر می‌رسد این انتقادات راه به جایی نبرده و علاقه مدیری به حیوانات وحشی بیشتر هم شده است؛ حیواناتی که به وسیله قاچاق وارد کشور می‌شوند و این مساله به ترویج اسارت حیوانات صحه می‌گذارد.

حتما بخوانید:  گرانی ناگهانی پراید، صدای مردم را درآورد

حال باید پرسید این حیوانات از کجا آمده‌اند و به کجا بازگردانده می‌شود؟ زیستگاه ببر و زرافه و کروکدیل در ایران است؟ مجوز اینگونه فعالیت‌ها از کجا صادر شده است؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *