استیضاح «ربیعی» در روز پر تنش مجلس استیضاح «ربیعی» در روز پر تنش مجلس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / استیضاح «ربیعی» در روز پر تنش مجلس

استیضاح «ربیعی» در روز پر تنش مجلس

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور کار استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

افشاگری بی‌سابقه «ربیعی» در صحن مجلس

مهمترین محورهای سخنان وزیر کار در جلسه استیضاح به شرح زیر است:

به من گفتند دروغگو! من می‌خندم می‌گویند به فقر خندید، گریه می‌کنم که جزئی از ذاتم است می‌گویند چرا گریه می‌کند، به من فتنه گر گفتند.

چرا می‌گویید استیضاح را به هم ریخته‌ام؟ من که در مجلس حاضر شدم. هر زمان کمیسیون من را خواسته است، من حضور پیدا کردم. من به تک تک نمایندگان مجلس احترام قائلم.

درست است که در شرایط اخیر پدیده ترامپ ناجوانمرد و برخی نوسانات داشتیم اما درست نیست که این موضوع را به یک نفر پیوند بزنیم.

به خدا پناه ببرید! چیزی تحقیق نکرده در تریبونها نگوییم. اگر شما آقای نوروزی حرف شما در مورد پسرم صحت داشت والله بالله یک روز در این وزارتخانه نمی مانم.

انتظار داشتم که با عدالت در مورد من رفتار شود

نمایندگان مردم، خواهش میکنم در آنچه که تصمیم میگیریند منصف باشید.

با کدام مقیاس من اندازه گیری شدم؟ با انصاف عمل کنید

من نمی‌گویم وضعیت کارگران خوب است اما همیشه همدم‌شان بودم. یکی از کامیون‌داران می‌گفت چرا تنها وزیری که ما تاکنون از نزدیک دیده‌ایم و در جمع ما حاضر شده است را می‌خواهند استیضاح کنند.

در یک سال اخیر حکم ۳۰ هزار بازنشسته را داده‌ایم. ما در حوزه تامین اجتماعی، در برخی استانها به اندازه حدود ۴۰ سال تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم و گسترش درمان در این حوزه را به مناطق محروم و حاشیه کلان شهرها برده ایم.

حتما بخوانید:  انگلیس ۱ - سوئد ۰؛ تا دقیقه ۳۹

می گویند فلانی در استانها دوره گردی می‌کند؟ اینکه یک وزیر به سیاه چادرها می رود عیب است؟

آیا بیکاری فقط محصول وزارت کار است؟ بیکاری محصول سیاست های کلان پولی، مالی و تصمیمات همه ماست. من خودم اعلام کردم وزیر بیکاران هستم. اگر امروز آب باریکه ای در حوزه اشتغال است، ناشی از سیاست ها و برنامه های ما بوده است.

(وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به ادعای حسن نوروزی مبنی بر اینکه پسر علی ربیعی با یکی از معاونین وزارت کار در دوبی شرکت اقتصادی تاسیس کرده است): اگر چنین چیزی صحت داشته باشد یک روز هم در این وزارتخانه نمی‌مانم. فساد و شفافیت دو دشمن دارد؛ یک عدم شفافیت و دوم سیاسی کردن مبارزه با فساد.

من از مجلس می خواهم که اجازه ندهیم مبارزه با فساد سیاسی شود. من از یک روحانی انتظار داشتم اول تحقیق می‌کرد و بعد این ادعا را مطرح می‌کرد.

این وزارتخانه با همه ایرانی‌ها سروکار دارد، منابعی که در اختیار من است کفاف برای همه نیازهای مردم را نمی‌دهد

به تعبیر آهنگران اگر دیر آمدم مجروح بودم.

ای کاش می‌دانستید که ما صادقانه مثل یک سرباز گمنام چه کار در این وزارتخانه کردیم.

من بیش از همه در غم بازنشستگان هستم، آیا منابعی آمد و من همسان‌سازی نکردم؟.

عمده اقتصاد مقاومتی بر عهده من است؟ آیا اقتصاد مقاومتی مجموعه ای از تلاش کل مسوولان کشور نیست؟.

چه شاخصی از بیماری و ناتوانی وزارتخانه من ارائه کردیدی؟.

من بیشترین سفرهای استانی را داشتم و هفته ای سه بار در محل کارم خوابیدم.

حتما بخوانید:  روحانیِ بدون ملاحظه بخش قرنطینه کیست؟

افشاگری علی ربیعی در پاسخ به محمدرضا پورابراهیمی نماینده موافق استیضاح: برادر پورابراهیمی! آقای کهنوجی را می شناسید اگر او مدیرعامل می‌شد مشکل شما با من ادامه پیدا می‌کرد؟.

تو من را بیچاره می کنی! دائم شبکه می چینی. نماینده سبزوار به دفتر من می آید می‌گوید سالی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان به کسی بده که من می‌گویم ، از عباد هم نمی ترسد!.

۴۰ سال خدمت کردم و بحران های زیادی دیدم. آقا هم نظرشان این نیست که سیاه نمایی کنیم.

چرا وقتی بابک زنجان پول‌ها را می‌برد حرفی نزدید؟.

درگیری لفظی پزشکیان و پور ابراهیمی در صحن مجلس:

مسعود پزشکیان در پی صحبت‌های محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی که گفته بود زهرا پزشکیان مسئول پتروشیمی جم است با شما چه ارتباطی دارد؟ با اجازه لاریجانی رییس مجلس گفت: دختر من در پتروشیمی جم کار می‌کند

پزشکیان در ادامه تاکید کرد: رییس نیست و پروژه‌ای به عهده دارد. گفته‌اند ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد نخیر چنین نیست چهار میلیون حقوق می‌گیرد.

لیسانس هم نیست بلکه فوق لیسانس شیمی از دانشگاه شریف دارد.

پزشکیان در ادامه با اعتراض نسبت به صحبت‌های پورابراهیمی گفت: این حرف‌ها چیست که از پشت تریبون مجلس مطرح می‌کنید. دختر من سال‌هاست که آنجا کار می‌کند، اینها انصاف نیست که چنین موضوعاتی را مطرح می‌کنید. این صحبت‌ها دروغ است.

علی لاریجانی در ادامه با تاکید بر اینکه از این صحبت‌ها را مطرح نکنید گفت: به این حرف‌ها خاتمه دهید صحبت‌هایی که مطرح می‌شود درست نیست و نباید در این موارد صحبتی طرح شود.

لاریجانی البته در ادامه به پورابراهیمی هم اجازه داد تا بار دیگر از خود دفاع کند.

حتما بخوانید:  دیسلایک؛ آقای روحانی لطفا کمتر صحبت کنید

او با بیان اینکه ممنون هستم که آقای پزشکیان خودشان این موضوع را تایید کردند، گفت: یکی از صحبت‌های ربیعی همین بود که برخی از افراد و نمایندگان می‌آیند و پست و مقام برای اطرافیان خود درخواست می‌کنند.

پورابراهیمی تاکید کرد که به دلیل صحبت‌هایی که مسعود پزشکیان مطرح کرد از او به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت خواهد کرد.

او تاکید کرد که هر کسی ادعایی را مطرح می‌کند باید در قبال آن ادعا پاسخگو باشد.

لاریجانی بار دیگر با درخواست از پورابراهیمی که درباره برخی مسائل پشت تریبون مجلس صحبت نکند، گفت: آقای پورابراهمی نباید نام کسی را می‌بردند و آقای پزشکیان هم جمله ای مطرح کردند که نباید می گفتند.

او در ادامه با توجه به اعتراضات نمایندگان آنها را به آرامش دعوت کرد و عنوان کرد که خودش این موضوع را درست می‌کند.

علی ربیعی وزیر کار هم در پاسخ به اتهامات مطرح شده درباره پزشکیان و دختر او بیان کرد: دختر ایشان خیلی قبل از من این شغل را داشته‌اند. ایشان یک دختر شاگرد اول از یک دانشگاه معتبر است و به حضور من ارتباطی ندارد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *