اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

ایرنا: تیم ملی فوتبال اسپانیا با برتری دو بر یک مقابل ایتالیا به فینال لیگ ملت‌های اروپا صعود کرد.

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

چهارشنبه شب در مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌ ملت‌های اروپا ایتالیا در خانه خود با حساب دو بر یک به اسپانیا باخت و از رسیدن به فینال بازماند. این دیدار در ورزشگاه «سن‌سیرو» شهر میلان و با قضاوت «سرجی کاراسف» از روسیه برگزار شد.

بازی در حالی آغاز شد که ایتالیا چند ماه قبل در نیمه‌نهایی یورو موفق شده بود اسپانیا را در ضربات پنالتی شکست دهد. لاجوردی‌پوشان در نهایت فاتح یورو شدند.

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

همین امر بر حساسیت دیدار چهارشنبه شب افزوده بود. نکته قابل توجه این دیدار، رفتار نامناسب تماشاگران میلانی با «لوئیجی دوناروما» دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا بود. دوناروما در فصل نقل و انتقالات، آث‌میلان را رها کرد و به پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پیوست و همین امر موجب شد تا اکثریت تماشاگران حاضر در ورزشگاه سن‌سیرو با نصب بنرهای مختلف و زدن سوت‌های متوالی، اعتراض شدیدی به این دروازه‌بان داشته باشند و همین امر بر عملکرد دوناروما کاملا تاثیر منفی گذاشت.

در دقیقه ۱۷ «فران تورس» وینگر خوش‌تکنیک اسپانیا از پاس عالی «اویارزابال» بهره لازم را برد و گل نخست بازی را ثبت کرد. اسپانیا در ادامه نیز بر توپ و میدان تسلط بیشتری داشت و تیم تحت هدایت «روبرتو مانچینی» را تحت تاثیر قرار داد.

در دقیقه ۴۰ «لئوناردو بونوچی» مدافع باتجربه تیم ملی ایتالیا با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد و کار نراتزوری را دشوارتر کرد.

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

در آخرین ثانیه‌های نیمه نخست بازهم همکاری «اویارزابال» و «تورس» نتیجه‌بخش بود و تورس که در باشگاه منچسترسیتی توپ می‌زند موفق شد با ضربه سر، دومین گل خود و ماتادورها را به ارمغان آورد.

حتما بخوانید:  گرشاسبی: استقلالی‌ها چه مدرک جدیدی دارند؟!

در دقیقه ۸۳ کرنر ارسالی اسپانیا به ضد حمله‌ای برای میزبان تبدیل شد و «فدریکو کیه‌زا» با حرکتی انفرادی خود را به محوطه اسپانیا را رساند و توپ را در اختیار «پیگرینی» قرار داد تا او دروازه خالی میهمان را باز کند.

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

در دقایق باقی مانده، ایتالیا با یک بازیکن کمتر توانی برای خلق موقعیت نداشت و شکست خورد تا اسپانیا با سرمربیگری «انریکه» با گرفتن انتقام از لاجوردی‌پوشان به فینال صعود کند.

با این اوصاف رکورد ۳۷ دیدار متوالی بدون باخت تیم ملی ایتالیا که تحت هدایت مانچینی به دست آمده بود به پایان رسید. این بهترین رکورد بین تیم‌های ملی فوتبال جهان است.

اسپانیا با عبور از ایتالیا به فینال لیگ ملت‌ها رسید

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی، بلژیک و فرانسه پنجشنبه شب در شهر تورین و در ورزشگاه یوونتوس برابر هم قرار می‌گیرند. دیدارهای رده‌بندی و فینال لیگ ملت‌های اروپا نیز که با جوایز نقدی خوبی همراه است، یکشنبه شب برگزار می‌شود.

لیگ ملت‌های اروپا از سال گذشته میلادی جایگزین دیدارهای تدارکاتی در قاره سبز شد. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) با این تصمیم موجب شد تا تورنمنت جدیدی شکل گرفته و فوتبال را در این قاره با جدیت بیشتری دنبال کند.

این مسابقات در چهار دسته برگزار می‌شود و در نخستین دوره آن تیم ملی پرتغال به‌عنوان قهرمانی دست یافت.امسال نیز پس از برگزاری دیدارهای گروه و در سطح یک این تورنمنت، چهار غول فوتبال اروپا جواز حضور در نیمه‌نهایی را کسب کردند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *