اشغال ۲ساختمان دولتی در اعتراضات لبنان اشغال ۲ساختمان دولتی در اعتراضات لبنان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اشغال ۲ساختمان دولتی در اعتراضات لبنان

اشغال ۲ساختمان دولتی در اعتراضات لبنان

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ تظاهرکنندگان لبنانی ساختمان‌های وزارت کار و وزارت امور پناهندگان در مرکز بیروت را اشغال کردند.

خبرگزاری ملی لبنان از حمله تظاهرکنندگان به ساختمان‌های وزارت کار و وزارت امور پناهندگان در مرکز بیروت و اشغال این ساختمان‌ها خبر داد.

درگیری بین تظاهرکنندگان و پلیس از بعد از ظهر در مرکز پایتخت لبنان آغاز شد. خشن‌ترین درگیری‌ها در حال حاضر در ساختمان پارلمان لبنان در حال وقوع است. براساس گزارش رسانه‌ها، پلیس برای متفرق کردن معترضین از گاز اشک آور استفاده می‌کند.

گفتنی است، هزاران نفر در بیروت روز شنبه در تظاهرات دولتی به خیابان‌ها آمدند؛ معترضین خواستار استعفای دولت و اصلاحات هستند. گروه‌هایی از مردم به صورت انبوه سنگ و وسائل آتش‌زا به سمت پلیس پرتاب کردند و در پاسخ پلیس لبنان ده‌ها گاز اشک آور به سمت مردم پرتاب نموده است. وسایل نقلیه صلیب سرخ و دفاع غیرنظامی در محل درگیری‌های در خارج از ساختمان پارلمان لبنان در حال فعالیت هستند.

لازم به ذکر است که دو انفجار قدرتمند عصر سه شنبه ۴ آگوست در بندر و مرکز شهر بیروت، پایتخت لبنان رخ داد. حسن دیاب، نخست وزیر لبنان این انفجارها را ناشی از ذخیره نادرست ۲.۷۵۰ تن نیترات آمونیوم در بندر بیروت به مدت شش سال خواند. بر اساس گزارش ها تا کنون در این حادثه بیش از ۱۳۰ نفر جان باخته و ۵ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *