اعتراضات بنزینی در سراسر کشور ادامه دارد اعتراضات بنزینی در سراسر کشور ادامه دارد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اعتراضات بنزینی در سراسر کشور ادامه دارد

اعتراضات بنزینی در سراسر کشور ادامه دارد

برترین‌ها: اعتراض‌هایی پراکنده نسبت به اصلاح قیمت بنزین، در نخستین روز هفته،‌ در برخی از خیابان‌های چند شهر کشور مشاهده شده است.

«ایرنا» در این رابطه نوشت: امروز در شیراز،‌ گرگان،‌ خرم‌آباد،‌ قم،‌ ایلام و کرج، برخی رانندگان با خاموش کردن خودروهایشان و ایجاد ترافیک، ‌نارضایتی خود را نسبت به نرخ جدید بنزین اعلام کردند. در سنندج، ‌دورود و قزوین، مهدیشهر،‌ گرمسار و شاهرود نیز اعتراض‌هایی انجام شده است.

برگزاری تجمع در برخی خیابان‌های لرستان

اعتراضات در سراسر کشور ادامه دارد

خبرگزاری «مهر» نیز خبر داد: صبح امروز برخی خیابان‌ها در شهرهای مختلف استان لرستان صحنه تجمع‌ آرام مردمی برای طرح دغدغه‌ها و مطالباتشان بعد از اصلاح قیمت بنزین بود.

در مرکز استان لرستان برخی مناطق شهر ازجمله میدان کیو و خیابان مطهری امروز شاهد تجمع آرام مردمی بود که با خاموش کردن ماشین‌هایشان به سیاست‌های دولت در زمینه اصلاح قیمت بنزین واکنش نشان دادند. همراهی نیروهای پلیس با مردم معترض از ویژگی های تجمع آرام امروز در خرم آباد و سایر شهرستان های استان بود.

در برخی تجمع ها شعارهایی در مورد گرانی و تورم سر داده شد. هم اکنون شهرهای استان لرستان در آرامش به سر می برند و تاکنون تجمع مردمی در فضایی آرام برگزار شده است.

تجمع در بوشهر در مخالفت با افزایش قیمت بنزین

اعتراضات در سراسر کشور ادامه دارد

به دنبال اصلاح قیمت بنزین، مردم بوشهر از صبح امروز شنبه در مقابل استانداری تجمع کردند و از مسئولان خواستند تا نسبت به رفع نگرانی آنها اقدامات لازم انجام شود.

پیگیری خبرنگاران مهر بیانگر این است که در برخی شهرهای استان بوشهر نیز مردم در برخی خیابان‌ها به صورت آرام تجمع کرده و خواسته‌هایشان را مطرح کرده‌اند.

حتما بخوانید:  زمان اولین دادگاه روح‌الله زم مشخص شد

اصفهانی ها خواستار اصلاح قیمت بنزین شدند

اعتراضات در سراسر کشور ادامه دارد

پیش از ظهر شنبه مردم اصفهان نسبت به اصلاح بهای بنزین در خیابان ها تجمع داشته و خواسته های خود نسبت به بررسی مجدد بهای بنزین را مطرح کردند. در این تجمع مردم شعارهایی درخصوص لزوم اصلاح برخی قیمتها مطرح کردند.

تجمع کنندگان خواستار رفع ابهامات موجود پیرامون اصلاح قیمت بنزین و مسائل اقتصادی ناشی از آن شدند که بدون تنش مطرح شد.

کشته شدن یک معترض در سیرجان تائید شد

سرپرست فرمانداری سیرجان هم در گفتگو با خبرگزاری «ایسنا» توضیحاتی در خصوص حوادث شب گذشته در این شهرستان داد.

“محمد محمودآبادی”در خصوص تجمعاتی که در شهرستان سیرجان طی شب گذشته پس از افزایش قیمت بنزین رخ داده گفت: شهرستان سیرجان از ساعت ۲۲ شب گذشته تاکنون در آرامش کامل و رفت و آمد برقرار است و امروز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی با اشاره به تجمع مسالمت‌آمیز مردم سیرجان در شب گذشته، عنوان کرد: متاسفانه عده‌ای از این تجمع مسالمت‌امیز سوء استفاده کردند و یکسری اموال عمومی را تخریب و به برخی پمپ بنزین‌ها خسارتی وارد کرده و قصد داشتند به مخازن اصلی شرکت نفت دسترسی داشته باشند و آنها را به آتش بکشند که با مقاومت نیروهای امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج روبرو و عقب نشینی کردند.

سرپرست ویژه فرمانداری سیرجان ادامه داد: در این میان یکسری افراد مجروح شدند که در حال بررسی این موضوع هستیم که این افراد به چه شکل مجروح شدند و نمی‌توانیم با یقین صد در صدی گفت که با تیر مستقیم نیروهای امنیتی یا از جای دیگر مجروح شدند زیرا برخی‌ها از پشت و برخی نیز از بغل ضربه خوردند ضمن آنکه تاکید داریم که هیچ کدام از نیروهای امنیتی دستور شلیک مستقیم را نداشتند و فقط برای حفاظت از مخازن حساس سوخت کشور مجوز شلیک تیر هوایی را داشتند که این کار را نیز انجام داده‌اند.

حتما بخوانید:  امام جمعه شیراز: اعیاد، فرصت لهو و لعب نیست

وی افزود: متاسفانه یک نفر در این ماجراها کشته شده اما هنوز دلیل کشته شدن این فرد مشخص نیست که تیر خورده یا خیر و اکنون در پزشکی قانونی شهرستان سیرجان در حال بررسی این موضوع هستیم و هر زمانی که دلیل فوت این شخص مشخص شود، اعلام خواهیم کرد ضمن آنکه باید عنوان کرد که این فرد از مردم عادی بوده است.

اعتراض‌ها به اصلاح قیمت بنزین پس از آن آغاز شد که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا،‌ از بامداد جمعه ۲۴ آبان، هر لیتر بنزین سهمیه‌ای با قیمت یک هزار و ۵۰۰ تومان و بنزین غیرسهمیه‌ای با قیمت سه هزار تومان عرضه خواهد شد.

پیش‌تر،‌ محمود واعظی،‌ رئیس دفتر رئیس جمهوری،‌ در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اصلاح قیمت بنزین را «تصمیم مهمی»‌ عنوان کرد که «مورد توافق همه مسئولان نظام است و دولت پیش از این در چند مقطع قصد داشت آن را اجرا کند ولی هر بار به دلایلی با تاخیر مواجه شد»

به دنبال افزایش قیمت بنزین،‌ دولت با اجرای طرح حمایت معیشتی بیش از ۶۰ میلیون شهروند ایرانی را مورد حمایت قرار خواهد داد. نخستین مرحله واریز وجه در قالب این طرح حداکثر تا ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *