افزایش نرخ سکه و دلار، تحت تاثیر تحریم‌های نفتی افزایش نرخ سکه و دلار، تحت تاثیر تحریم‌های نفتی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / افزایش نرخ سکه و دلار، تحت تاثیر تحریم‌های نفتی

افزایش نرخ سکه و دلار، تحت تاثیر تحریم‌های نفتی

برترین‌ها: گزارش‌ها حاکی از روند افزایشی نرخ ارز و سکه نسبت به روزهای گذشته است. بنا بر اعلام رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف، عدم تمدید معافیت نفتی ایران از سوی آمریکا دلیل اصلی افزایش قیمت سکه و دلار طی روزهای اخیر بوده است.

امروز (یکشنبه ۸ اردیبهشت) قیمت فروش دلار در بازار آزاد به حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسید که نسبت به روز گذشته بیش از یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

البته نرخ ارز مسافرتی در بانک‌ها نیز افزایش داشت، اما قیمت‌ها مقداری ارزان‌تر از صرافی‌ها بود.

هر دلار مسافرتی از ۱۳ هزار و ۴۵۰ تومان روز گذشته به ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسید که نشان از رشد ۲۵۰ تومانی آن دارد.

قیمت ارز مسافرتی که برای هر یورو در روز گذشته ۱۵٬۷۷۴ تومان قیمت‌گذاری شده بود اما امروز به حدود ۱۶٬۲۲۰ تومان رسید که ۴۴۶ تومان گران‌تر شده‌است.

افزایش قیمت سکه و دلار تحت تاثیر تحریم های نفتی

قیمت سکه بهار آزادی نیز امروز افزایش قیمت را تجربه کرد.

در این خصوص، محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: افزایش نرخ دلار به ۱۴ هزار ۳۰۰ تومان باعث افزایش قیمت سکه هم شده‌ است.

به گفته کشتی‌آرای، نرخ سکه تمام طرح جدید به بالای ۵ میلیون افزایش یافته‌است، پس می‌توان گفت نرخ هر سکه در طول ۲۴ ساعت گذشته تقریباً ۱۰۰ هزار تومان و در هشت روز گذشته ۳۰۰ هزار تومان یعنی ۷٫۵ درصد افزایش داشته‌است.

وی  در مورد دلایل افزایش نرخ ارز نیز گفت: «اخبار سیاسی و عدم فروش نفت ایران و نیز جاری شدن سرمایه و نقدینگی به سمت بازار ارز باعث افزایش اخیر نرخ ارز بوده‌است. پس می‌توان گفت که بخش اعظم دلیل افزایش نرخ سکه هم همین افزایش نرخ ارز بوده‌است».

حتما بخوانید:  باران کوثری: اصرار دارم در تلویزیون نباشم

آمریکا هفته گذشته در اقدامی خصمانه اعطای معافیت به مشتریان نفتی ایران را پایان داد.

افزایش نرخ سکه و دلار، تحت تاثیر تحریم‌های نفتی

در همین حال، افزایش نرخ ارز، به اوج‌گیری قیمت مسکن نیز منجر شده‌است.

بانک مرکزی طی گزارشی اعلام کرد: متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در فروردین ماه سال ۱۳۹۸، حدود ۱۱۳ میلیون تومان بود که نسبت به فروردین پارسال حدود ۱۰۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. به عبارتی قیمت مسکن بیش از دو برابر شده‌است.

تعداد معاملات مسکن نیز در همین بازه زمانی بیش از ۳۲ درصد کاهش یافته‌است. حدود ۴۰ درصد این معاملات مربوط به واحدهایی بوده که کمتر از ۵ سال عمر داشته‌اند.

دو برابر شدن قیمت مسکن و افت معاملات چندان بعید به نظر نمی‌رسد، چرا که ریال در مقابل دلار طی یک سال گذشته تقریباً ۷۰ درصد ارزش خود را از دست داده‌است.

با این‌حال، قیمت کرایه مسکن اجاری در تهران در فروردین ماه نسبت به ماه مشابه پارسال نزدیک ۲۲ درصد افزایش یافته‌است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *