افزایش یک میلیونی حقوق بازنشستگان؟! افزایش یک میلیونی حقوق بازنشستگان؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / افزایش یک میلیونی حقوق بازنشستگان؟!

افزایش یک میلیونی حقوق بازنشستگان؟!

خبرگزاری فارس: جمشید تقی‌زاده در نشست خبری گفت: با افرادی طرف هستیم که صدایشان را کسی نمی‌شنود در حالی که زمانی مدیران بزرگی بوده‌اند و اغلب این جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری بازنشسته کسانی هستند که در زمان اشتغال خود مسئولیت‌هایی در کشور داشته‌اند؛ بنابراین راضی نگه داشتن آنها از نظر قانونی سخت است.

وی ادامه داد: ۹۵٫۵ درصد این افراد زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند و باید به وضعیت آنها بیشتر رسیدگی کرد به همین دلیل در بحث همسان‌سازی حقوق آنها ۳۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.

تقی‌زاده ادامه داد: برای سال ۹۸ اگر در بودجه، ۱۵ هزار میلیارد تومان دیده شود در مقطعی هستیم که می‌توانیم تا یک میلیون تومان حقوق این بازنشستگان را بیشتر کنیم و اگر سال آ‌ینده یک سال با رویکرد اجتماعی باید باشد نیاز است که در این حوزه کار کنیم و بهترین زمان که باید این افراد از آن بهره‌مند شوند همین دوران بازنشستگی است چرا که عیالوار شده و بسیاری از آنها اجاره‌نشین هستند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بازنشستگان با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نمی‌توانند زندگی کنند و نیمی از این جمعیت باید از بسته‌های حمایتی برخوردار شوند که می‌شوند و ما لیست آ‌نها را ارائه کرده‌ایم.

تقی‌زاده افزود: ممکن است در این شرایط برای دولت سخت باشد که بودجه همسان‌سازی حقوق را در لایحه بیاورد اما اهمیت موضوع را باید ببینیم و سران قوا بهتر است به این نتیجه برسند که به این بازنشستگان باید کمک ویژه‌ای کرد.

وی اظهار کرد: ماهانه ۳۲۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم و در ۹ ماهه گذشته برای حفظ امنیت روانی، حقوق‌ها به موقع پرداخت شده است.

حتما بخوانید:  تسهیلات مسکن ۱۵۰میلیونی برای تولد فرزند سوم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه باید حرف‌های تلخ بازنشستگان و نیازهایشان را نیز باید بازگو کنی، گفت: به طور قطعی و ۱۰۰ درصد نمی‌توان جلوی فساد را گرفت اما از روز اول ایمان داشته‌ام و ساختارش را ایجاد کرده‌ام و از ظرفیت دولت الکترونیک برای افزایش شفافیت استفاده کرده‌ام به همین دلیل ابزارهایی برای نظارت عمومی مستقر خواهد شد که پیگیر آن هستم.

تقی‌زاده در بحث شفافیت مالی و شرایط اقتصادی بنگاه‌ها، گفت: اصلاح حاکمیت شرکتی برای شفافیت در عملکرد آنها از برنامه‌های ما است و واگذاری بنگاه‌های کم سوده‌ده را به بخش خصوصی دنبال می‌کنیم و می‌خواهیم در بهترین شرایط آنها را بفروشیم و از طرفی سعی در تشویق تعاونی‌ها داریم و با گروه‌های مدنی برای واگذاری برخی از این بنگاه‌ها صحبت کرده‌ایم تا از افزایش رانت‌های مالی کاسته شود.

وی در مورد وضعیت وام بازنشستگان نیز گفت: ۶۶ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۶ ماهه سال جاری برای ۲۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد، در بحث سفرها نیز افزایش ظرفیت از ۱۰۰ به ۲۰۰ هزار نفر را داشته و ۵۰ درصد تخفیف در هتل‌های جهانگردی برایشان داریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از برنامه ۱۰۰ روزه وزیر برای آ‌ماده‌سازی بخش‌های مختلف وزارتخانه رفاه خبر داد و گفت: بسته‌های حمایتی باید به موقع به بازنشستگان داده شود تا رضایت آنها حاصل گردد.

وی افزود: در بحث درمان بازنشستگان نیز به دنبال بیمه‌ای هستیم که پوشش بالایی داشته و قیمت مناسبی ارائه دهد؛ این در حالی است که سه چهارم هزینه بازنشستگان به سمت مشکلات درمانی می‌رود.

تقی‌زاده گفت: هر سه ماه تجمع ورزشی و فرهنگی در استان‌ها خواهیم داشت، باشگاه‌های تخصصی بازنشستگی تشکیل می‌دهیم که به دنبال دریافت مجوز از سوی وزارت ورزش هستیم؛ همچنین فدراسیون‌های ورزش‌های بازنشستگی نیز خواهیم داشت.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *