التهاب نفت در پی کُری خوانی‌های ایران و آمریکا التهاب نفت در پی کُری خوانی‌های ایران و آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / التهاب نفت در پی کُری خوانی‌های ایران و آمریکا

التهاب نفت در پی کُری خوانی‌های ایران و آمریکا

قیمت نفت برنت با هشدار یک فرمانده ارشد ایران و افت ذخایر انبارهای نفت آمریکا برای دومین هفته متوالی بالا رفت. همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا خواهان کاهش قیمت نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شد.

روز گذشته خبرگزاری رویترز در خبری اعلام کرد: پس از این که یک مقام نظامی ایران اعلام کرد درصورتی‌که ایالات‌ متحده مانع صادرات نفت خام ایران شود، آماده است تا جلوی صادرات نفت منطقه را بگیرد، قیمت نفت به بالای ۷۸ دلار جهش کرد و قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر ۴۸ سنت بالا رفت و به ۷۸.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

التهاب نفت در پی کُری خوانی‌های ایران و آمریکا

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: با اشاره به مواضع صریح و روشن رئیس جمهور در برابر تهدیدات نفتی دونالد ترامپ اظهار کرد: تهدید رئیس جمهور آمریکا در چند روز گذشته مبنی بر جلوگیری از صادرات حتی یک قطره از نفت ایران به سایر کشورها، نیازمند موضع سریع و هوشمندانه‌ای از جانب ایران بود که خوشبختانه رئیس جمهور محترم در این زمینه بسیار بیان موضع خوبی داشتند.

کوثری با بیان اینکه در حال حاضر آمریکا و متحدانش فقط به فکر منافع خود هستند، تاکید کرد: اگر قرار بر منع صادرات نفت ایران باشد، اجازه خروج نفت به دیگر نقاط دنیا از طریق تنگه خلیج فارس را نمی‌دهیم. و ی تصریح کرد: ۲۰ درصد نفت جهان از تنگه خلیج فارس عبور می‌کند و دنیا به این نفت نیاز دارد و هر اقدام خصمانه‌ای از طرف آمریکا هزینه‌های گزافی برای آن‌ها به دنبال دارد.

حتما بخوانید:  دادستان کل: هیچ کشوری بی فساد نیست

همچنین خبرگزاری مهر نوشت: رئیس جمهور (روحانی) در حاشیه سفر اخیرش به سوئیس در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدید ایالات متحده برای قطع صادرات نفت و اینکه آیا ممکن است ایران تنگه هرمز را ببندد، گفته بود: حرفی که برخی از مقامات آمریکایی گفته اند که میخواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم گزافه گویی است که هیچوقت قادر نخواهند بود آن را عملی کنند. اقدام دولت آمریکا در این زمینه یک کار یکجانبه گرایی و تحمیل مقررات سرزمینی به فراسرزمین و نقض همه مقررات و قواعد بین المللی در زمینه انرژی و تجارت است.

وی افزود: از نظر من اینکه فرض بگیریم یک روزی همه کشورهای تولید کننده نفت صادرخواهند کرد و ایران تنها کشوری باشد که نفت صادر نکند، تصوری نابخردانه است و درصورتی‌ که واشنگتن به روند خود برای فشار آوردن به کشورها برای توقف خرید نفت از ایران ادامه دهد، صادرات نفت منطقه را مختل خواهد کرد.

امروز و در ادامه واکنش های مقامات ایران، دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا از سازمان کشورهای صادر کننده نفت خواست قیمت‌ها فوری کاهش پیدا کند. وی در پیامی توییتری با بیان این که بهای نفت افزایش یافته تاکید کرد آمریکا از برخی اعضای این سازمان حمایت می کند اما آنها بهای نفت را بالا می برند. به ادعای ترامپ این مسیر باید دو طرفه باشد و کشورهای مذکور نیز ملزم به کاهش سریع قیمت ها هستند.

«ایرنا» هم به نقل از روزنامه الرای کویت نوشت: در صورت عملی شدن تهدید ایران در بستن تنگه هرمز قیمت نفت در بازار‌های جهانی به ۳۰۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *