المیادین: آغاز خروج تفنگداران دریایی آمریکا از عراق المیادین: آغاز خروج تفنگداران دریایی آمریکا از عراق | آوتاف
خانه / اخبار داغ / المیادین: آغاز خروج تفنگداران دریایی آمریکا از عراق

المیادین: آغاز خروج تفنگداران دریایی آمریکا از عراق

خبرگزاری فارس: به نقل از المیادین، تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا سلسه عملیات «خروج ایمن» از اراضی عراق را آغاز کردند.

به دنبال حمله تجاوزکارانه آمریکا به سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه عراق، نمایندگان پارلمان عراق روز یک شنبه در اقدامی طرح پایان حضور نظامیان خارجی در خاک کشورشان را مورد تصویب قرار دادند.

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره لزوم اخراج نظامیان آمریکایی، بغداد را به اعمال تحریم‌های شدید تهدید کرد که «تاکنون مثل آن را ندیده باشد». ترامپ گفته که «ما نیروهایمان را از عراق بیرون خواهیم کشید اما اول عراق باید هزینه پایگاه هوایی آمریکا را بپردازد».

پایگاه خبری آکسیوس نیز به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عراقی گزارش داده که دولت دونالد ترامپ به دنبال متقاعد کردن مقامات عراقی بوده تا جلوی مصوبه پارلمان این کشور در زمینه اخراج نظامیان خارجی را بگیرد اما لابی واشنگتن ناموفق بوده است.

از سوی دیگر، «عادل عبدالمهدی» رئیس دولت پیشبرد امور عراق و «متیو تولر» سفیر آمریکا در بغداد روز دوشنبه ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و عراق بحث و تبادل نظر کردند. عبدالمهدی در صفحه توئیتر خود نوشت: «در این دیدار بر ضرورت اقدام مشترک برای خروج نیروهای خارجی از عراق طبق مصوبه پارلمان این کشور تاکید کردم».

«علی العسکری» سخنگوی امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق نیز تهدید کرد: «اگر ترامپ در خصوص ابقای نیروهای خود در عراق اصرار کند، پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به تلی از خاک تبدیل خواهیم کرد».

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  حج متفاوتِ امسال؛ زائران هم ماسک زدند

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *