امارات: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است! امارات: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امارات: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است!

امارات: ایران عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه است!

خبرگزاری فارس: «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات روز سه‌شنبه گفت به کاهش تنش‌ها در منطقه پایبند بوده و خواستار ثبات در منطقه هستیم.

وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد، گفت: تحقیقات درباره حمله به نفتکش‌ها تمام نشده و همچنان پایبندی به سیاست خویشتنداری را ادامه می‌دهیم.

چند روز پیش چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات در نزدیکی فجیره هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفته‌ است.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات در ادامه این مصاحبه به سخت توصیف کردن موضع کنونی ایران اشاره کرد و گفت: اظهارات وزیر امور خارجه ایران توخالی بوده و ایران بر خلاف آن چیزی که در منطقه انجام می‌دهد حرف می‌زند.

قرقاش مدعی شد: با واشنگتن توافق داریم که ایران دلیل اصلی بی ثباتی در منطقه بوده و از ایران می‌خواهیم که در راستای بهبود سیاست‌های خود با کشورهای منطقه و جهان گام بردارد.

وی در این مصاحبه به بحران یمن نیز اشاره کرد و گفت: توافق سوئد بهترین گزینه برای حل بحران یمن بوده و از حمله حوثی‌ها به تاسیسات نفت سعودی‌ها نگران هستیم و به شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ای را درباره خرابکاری در نفتکش‌ها در بندر الفجیره ارسال کردیم.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت که خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی بوده و مذاکره با اسرائیل موضوعی مثبت بوده و از مشارکت آمریکا در روند صلح فلسطین و اسرائیل حمایت می‌کنیم.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  اولین فیلم خارج کردن جسد رومینا از خانه پدری

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *