امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند

امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند

انتخاب: بغداد الیوم نوشت: مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت که کشورش به پیشنهادی که از امارات متحده عربی در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کرده بود، واکنش “مثبت” داشته است.

وزیر خارجه ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی که محتوای آن توسط خبرگزاری آناتولی منتشر شده و طی آن به تعدادی از مسائل محلی و منطقه ای پرداخته است، اظهار داشت: “ما پیشنهادی از امارات برای امضای قرارداد در زمینه حمل و نقل زمینی دریافت کردیم. دولت ما از این پیشنهاد استقبال کرده و در حال حاضر در حال مذاکره بر روی آن هستیم. ما می خواهیم شاهد امضای این توافق را در حاشیه سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات در فوریه آینده باشیم.”

امارات، ترکیه و عراق، ایران را دور زدند

چاووش اوغلو با اشاره به اینکه انگیزه اماراتی‌ها از تغییر مسیر زمینی به عراق به جای ایران، کوتاه‌تر کردن زمان حمل و نقل محموله‌ها است، گفت: در صورت اجرای پروژه‌های ریلی و زمینی می‌توان زمان ارسال کالاها را کاهش کرد.

وی گفت: “وقتی محاسبه می کنیم، هر محموله ای که در حال حاضر از استانبول به مقصد امارات خارج می شود بین ۲۵ تا ۲۸ روز از طریق دریا طول می کشد، اما از طریق زمینی ۱۰ روز طول می کشد. با این حال، بخش زیادی از این زمان صرف ترخیص کالا از گمرک می شود.” .

وی افزود: “این زمان باید کاهش یابد. بنابراین شاید بتوانیم پس از امضای چنین توافقی در سطح دوجانبه، آن را در سطح سه جانبه امضا کنیم.”

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه عادی سازی روابط آنکارا با ابوظبی در بسیاری از زمینه ها تأثیر خواهد داشت و آنها از هم اکنون شاهد این تأثیرات بوده اند، خاطرنشان کرد: سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امارات در فوریه آینده نیز انگیزه جدیدی به این روابط خواهد داد.

حتما بخوانید:  اولین ویدئوی منتشر شده از دادگاه روح‌الله زم

چاووش اوغلو گفت: تنش‌های منطقه‌ای میان امارات و ایران بر روابط تاثیر داشته است، اما با وجود آن، همواره شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و تجارت بوده‌ایم.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *