امام‌جمعه شیراز: رابطه ایران و چین بر اساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا خلاف دستور قرآن است امام‌جمعه شیراز: رابطه ایران و چین بر اساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا خلاف دستور قرآن است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / امام‌جمعه شیراز: رابطه ایران و چین بر اساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا خلاف دستور قرآن است

امام‌جمعه شیراز: رابطه ایران و چین بر اساس دستور قرآن، اما مذاکره با آمریکا خلاف دستور قرآن است

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه اساس روابط خارجه مسلمانان را خداوند در قرآن کریم مشخص کرده است، تاکید کرد که در بحث روابط ایران و چین موضوع خط سیاسی مطرح نیست بلکه پایه اقدامات مبتنی بر دستورات خداوند در سوره مبارکه ممتحنه است.

امام جمعه شیراز گفت: آنچه در موضوع روابط ایران با چین مد نظر بوده، براساس دستور قرآن است و ارتباطی با خط و مشی سیاسی و سلیقه افراد ندارد.

وی با بیان اینکه آغاز کردن کارها برای خدا و ادامه دادن برای او دشوار است، گفت: باید تلاش کنیم تا خالصانه کار انجام شود، شهدا و امام راحل نیز برای این انقلاب خالصانه به میدان آمدند و می‌بینیم که نتیجه کارشان ماندگار است.

دژکام با اشاره به مناسبت‌های هفته افزود: روز سه‌شنبه هفته آینده روز شهادت امام جواد(ع) است که با همه محدودیت‌هایی که ازنظر بیماری کرونا است، باید برای برنامه و مراسم این روز برنامه‌ریزی شود البته محدودیت‌ها نیز باید رعایت شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به سالروز شهادت شهید خلبان عباس دوران بیان کرد: شهید دوران یکی از قله‌های افتخار فارس و شیراز است، هنگامی‌که انسان حالات این شهید را می‌خواند منقلب می‌شود، کسی که با یک هواپیما اقتدار بغداد را در دوران صدام آنچنان به هم می‌ریزد و معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه همچنان سربازانی چون شهید دوران در کشور وجود دارد، تصریح کرد: امروز هم ما پیام خون شهید دوران را به ترامپ و سردمداران استکبار می‌دهیم که اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

حتما بخوانید:  استفاده از ماسک در مترو اجباری شد

وی با اشاره به ایام حج و محرومیت مسلمانان از اجرای مناسک حج به دلیل بیماری کرونا گفت: امسال حاجی‌ها از به جا آوردن مناسک حج محروم هستند، اما تلاش می‌کنیم دهه ذی‌الحجه را با عبادات و اذکار مربوط به عظمت این دهه فراموش نکنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روز نخست این دهه روز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) است، افزود: کرونا با همه محدودیت‌ها و سختی‌هایش اما به جوانان برای ازدواج کمک کرده است، به این صورت که بسیاری از جوانان بدون تشریفات و هزینه به سر خانه و زندگی خود رفتند، این نمونه‌ای از ازدواج آسان است.

دژکام تصریح کرد: از علما، فرهیختگان و استادان دانشگاه و حوزه درخواست می‌کنم که جوانان را به ازدواج آسان تشویق کنند تا به ایام پس از کرونا نیفتد و کم‌هزینه انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به بحث برجام، روابط با چین و دیگر کشورهای خارجی گفت: در این رابطه چارچوب قرآنی وجود دارد، در آیه ۸ سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است.

وی با بیان اینکه قرآن کافرها را در دو دسته‌ قرار داده است، بیان کرد: دسته اول عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که قرآن تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید. دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با آمریکا می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

حتما بخوانید:  یک پُرس سیب‌زمینی در مهرآباد؛ ۱۷ هزار تومان

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: دستور قرآن این است که با غیرمسلمان باید در چارچوب عزت و حفظ استقلال حرکت کرد، ما چه‌کار کنیم که آمریکا دست از دشمنی برنمی‌دارد؟ اساس ارتباط کشور ما با بقیه کشورها نیز همین مبناست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *