انتقال پیکر استاد شجریان از بهشت‌زهرا به توس انتقال پیکر استاد شجریان از بهشت‌زهرا به توس | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انتقال پیکر استاد شجریان از بهشت‌زهرا به توس

انتقال پیکر استاد شجریان از بهشت‌زهرا به توس

برترین‌ها: مراسم تطهیر و اقامه نماز بر پیکر استاد محمدرضا شجریان در بهشت زهرا تهران (س) انجام شد و طبق برنامه ریزی انجام شده، پیکر این هنرمند از آنجا به فرودگاه مهرآباد و سپس جهت خاکسپاری در شهر توس، به مشهد منتقل شد.

پیکر محمدرضا شجریان صبح امروز، جمعه پس از تطهیر، به امامت حجت الاسلام محمود دعایی بر پیکر این هنرمند فقید اقامه نماز شد.

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

در مراسم صبح جمعه در بهشت زهرا (س) علاوه بر خانواده مرحوم شجریان، جمعی چند صدنفری از علاقمندان به استاد آواز ایران، مسوولان فرهنگی چون سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، سیدمجتبی حسینی (معاون هنری)، محمد الهیاری (مدیر کل مرکز موسیقی)، علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) و همچنین هنرمندانی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، داوود گنجه ای، فردین خلعتبری، تهمورس پورناظری، وحید تاج، شهرام صارمی، علی سرابی، زیدالله طلوعی و … حضور داشتند.

بر اساس توضیحات همایون شجریان فرزند استاد آواز ایران، قرار است پیکر محمدرضا شجریان با انجام پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا، برای خاکسپاری به شهر توس مشهد منتقل و در آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی به خاک سپرده شود. خاکسپاری در شهر توس و در کنار مقبره فردوسی و آرامگاه اخوان ثالث، خواست و وصیت این هنرمند بوده است.

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

همایون شجریان: سوگ پدرم را سیاسی نکنید

همایون شجریان در واکنش به ادعای برخی افراد که قبول خاکسپاری استاد شجریان در مشهد را به دلیل برخی فشارها دانستند، گفت: هیچ فشاری در این زمینه نیست. اگر به سلیقه شخص من بود می‌خواستم پدر در باغ هشتگرد خاکسپاری شود، اما وقتی صحبت شد که شأن ایشان به‌عنوان یک شخصیت ملی کجاست، من و خانواده به گزینه آرامگاه فردوسی رسیدیم و این تصمیم خانواده است. می‌خواستیم ایشان در جایی باشند، که در شأن خودشان و مردم ایران باشد.

حتما بخوانید:  وزارت ورزش جواب یحیی را داد!

وی در واکنش به برخی شعارهای پراکنده در میان جمعیت تأکید کرد: دلم نمی‌خواهد اتفاقی که امروز رخ داد تبدیل به صحنه طرح مسائل سیاسی شود. جایگاه پدرم بالاتر از این‌ها است. نمی‌خواهم این اتفاق تبدیل به کارزار کشمکش‌های سیاسی شود. چه اینکه پدر در کنسرت‌هایشان هم اجازه این اتفاق را نمی‌داد. به احترام پدر به این نکته توجه داشته باشیم که احترام هنر فراتر از سیاست است.

هم‌زمان با تشییع استاد شجریان در توس اعلام شد، سفر به مشهد ممنوع است

در آستانه برگزاری مراسم تشییع استاد شجریان در طوس، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در شرایط کنونی از زائران و مسافران تقاضا دارند از هرگونه سفر به کلانشهر مشهد و خراسان رضوی پرهیز کنند، چرا که هرگونه تجمع خطر گسترش بیماری کووید ۱۹ را به دنبال دارد و وضعیت را بحرانی خواهد کرد.

محمدحسین بحرینی سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان خراسان رضوی گفت: این استان هم‌اینک در شرایط بسیار حساسی از نظر شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و همزمانی آن با بیماری فصلی آنفلوآنزا قرار گرفته است.

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

پیکر مرحوم شجریان به مشهد منتقل شده است

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: پیکر مرحوم استاد شجریان به مشهد منتقل شده است.

مسعود ریاضی بیان کرد: در مورد برگزاری مراسم تصمیم قطعی گرفته نشده است. وی ادامه داد: در این خصوص خانواده و دستگاه‌های مسئول تصمیم‌گیر هستند. ریاضی تصریح کرد: با این حال پیکر استاد به مشهد منتقل شده است.

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

حریرچی : احساسات دوستداران استاد شجریان  را درک می‌کنیم، اما…

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به مراسم تدفین استاد آواز ایران و با بیان اینکه شرایط کرونا در کشور خطرناک و ظرفیت بیمارستان ها رو به تکمیل است، گفت: هرگونه تجمعی می تواند موجب انتشار بیماری کووید_۱۹ شود و مطمئنا روح استاد هم خواستار این است که مردم ما سالم باشند.

حتما بخوانید:  اجرای جنیفر لوپز در مراسم تحلیف بایدن

حریرچی تاکید کرد: ما احساسات مردم عزیز و دوستداران عزیز استاد شجریان را درک می کنیم. در عین حال شاهد تجمعاتی در تهران هم بودیم، اما خواهش و تقاضا می کنیم که در مشهد که محل تدفین استاد شجریان است، هیچگونه تجمعی رخ ندهد. مطمئنا روح استاد هم خواستار این است که مردم ما سالم باشند. همانطور که اربعین را برگزار نکردیم، مراسمات اینچنینی را هم نباید برگزار کنیم تا در دورانی که ثبات حاصل می شود، اقدامات لازم را انجام دهیم. وی گفت: هر تجمعی بسته به شدتش می تواند موجب افزایش بیماری شود.

آرامگاه فردوسی و محل دفن پیکر خسروآواز ایران

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

مشهد آماده استقبال از پیکر مرحوم شجریان است

در پی درگذشت چهره ماندگار موسیقی ایران استاد محمدرضا شجریان، همه اقدامات لازم برای استقبال از پیکر آن مرحوم در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و انتقال به محل خاکسپاری صورت گرفته است. جمعی از شهروندان مشهدی و دوستداران مرحوم شجریان صبح امروز ۱۸ مهر ماه با حضور در محل آرامگاه فردوسی در انتظار ورود پیکر آن روانشاد و مراسم خاکسپاری هستند.

خیابان‌های مشهد صبح امروز

پیکر استاد شجریان از بهشت زهرا به توس منتقل شد

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *