انجمن‌عفاف: چرا به چادر ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهند؟ انجمن‌عفاف: چرا به چادر ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انجمن‌عفاف: چرا به چادر ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهند؟

انجمن‌عفاف: چرا به چادر ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهند؟

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن تولید کنندگان محصولات عفاف و حجاب در خصوص بی توجهی به افزایش قیمت چادر مشکی، گفت: ارز دولتی به چادر مشکی تعلق نمی گیرد و حتی تعرفه گمرکی هم دارد.

انجمن عفاف: چرا به چادر ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی‌دهند؟

اسدالله سلیمانی: 

* چطور وزارت صنعت و معدن در جمهوری اسلامی ایران ۱۸ میلیارد ریال سال گذشته واردات داشته و در لیست محصولات وارداتی کالاهای غیرضروری مثل کلاه‌گیس، چرخ پلاستیکی فرغون،‌ مربا و ظروف ملامینی دیده می‌شود ولی چادر مشکی که جزو کالاهای فرهنگی در جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و بر سر آنها خون‌های زیادی ریخته شده و از جمله وصایای شهدای انقلاب اسلامی بوده است، مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.

* این شرایط شبهه‌برانگیز است، احساس می‌کنم عمدی در این کار وجود دارد. به عقیده من کشف حجاب نرم با گرانی چادر در حال رخ دادن است چرا که با گرانی بیش از حد این محصول بسیاری از خانم‌های محجبه در مضیقه قرار گرفته‌اند.

* (در پاسخ به قیمت چادر مشکی): ۵۰۰ هزار تومان حد وسط قیمت این روزهای چادر در بازار است و قیمت آن تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم می‌رسد، حداقل قیمت این محصول چیزی حدود ۳۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

* یعنی چادری که پارسال با قیمت ۳۰۰ هزار تومان می‌شد در بازار تهیه کرد، به قیمت یک میلیون و ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

* قیمت چادر ۵ برابر شده چون قبلا پارچه این محصول با ارز ۳ هزار تومانی و هر یارد چادر ۶ هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌شد، اما اکنون قیمت ارز ۱۴ هزار تومان شده و ارز دولتی به این محصول تخصیص داده نمی‌شود و پارچه آن با ارز آزاد خریداری می‌شود، قیمت آن ۵ برابر افزایش یافته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  لوکاتلی هم به کوکاکولا نه گفت

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *