انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند! انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند!

انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند!

برترین‎ها: «مجید انصاری» از فعالین اصلاح طلب که در دولت اول روحانی، معاون رئیس جمهور بود، در انتخابات مجلس یازدهم به عنوان سرلیست اصلاح طلبان انتخاب شد و چیزی حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد. این در حالی است که «محمدباقر قالیباف» به عنوان سرلیست ائتلاف اصولگرایان حدود یک میلیون و سیصد هزار رای داشت.

سرلیست شکست خورده اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه ایران در پاسخ به این سوال که «اگر بگوییم اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم شکست خوردند شما دلایل این اتفاق را چه می‌دانید؟ عمدتاً به عوامل بیرونی مثل بررسی صلاحیت‌ها بیشتر تأکید دارید یا عوامل درونی جبهه اصلاحات؟ » گفت: «تحلیل انتخابات اسفند ۹۸ فرصت و مجال بیشتری می‌طلبد. با این حال باید دید آیا تعبیر شکست برای اصلاح‌طلبان، تعبیر رسایی هست یا نیست؟ زمانی می‌شود گفت یک جریان سیاسی از رقیب انتخاباتی شکست خورده که همه شرایط برای هر دو طرف برابر بوده و میزان مشارکت یک حد نصاب قابل قبول مانند گذشته، داشته باشد».

انصاری: سیل و زلزله نگذاشت دولت روحانی کار کند!

انصاری در ادامه گفت: «با وجود همه این مسائل، در دوره یازدهم مجلس عوامل دیگری هم مؤثر بود. از جمله این عوامل، ارزیابی ای بود که مردم از موفقیت دولت داشتند. من نمی‌خواهم در اینجا عملکرد دولت را ارزیابی کنم. باید خود دولتمردان گزارشی را از آنچه تحویل گرفته و تحویل داده‌اند ارائه کنند.

البته نمی‌توان گفت که همه ماجرا به همین یک علت ختم می‌شود. از سوی دیگر دولت آقای روحانی بخصوص در دوره دوم با فشارهای زیاد خارجی و داخلی همراه بود. از یکسو تحریم‌ها و از سوی دیگر اتفاقاتی همچون سیل و زلزله و… در عملکرد آن تأثیرگذاشته و چه بسا مانع از آن شده که دولت بتواند برنامه‌های خود را کامل اجرایی کند. اخیراً هم که موضوع کرونا و هزینه‌های مترتب بر مدیریت و مهار آن مزید بر علت شده است».

حتما بخوانید:  «نازنین زاغری»، محور دیدار روحانی و «ترزا می»

مجید انصاری در مصاحبه مذکور، کارنامه ضعیف دولت را یکی از دلایل شکست اصلاح طلبان در مجلس نامیده است. اما بلافاصله به توجیه عملکرد دولت پرداخته و مدعی شده است که سیل و زلزله و ترامپ و کرونا، مانع از آن شده که دولت بتواند برنامه های خود را اجرایی کند!

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *