انگلیس به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندد انگلیس به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / انگلیس به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندد

انگلیس به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندد

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ انگلیس روز دوشنبه ۵ اوت اعلام کرد که این کشور به ائتلاف نظامی آمریکا در خلیج فارس برای تامین امنیت کشتی‌های تجاری می‌پیوندد.

موضع انگلیس در حالی اعلام می شود که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا عازم آسیا و اقیانوسیه شده‌اند تا متحدان خود برای اجرای طرح تشکیل ائتلاف نظامی در خلیج فارس همراه کنند.

هدف آمریکا از تشکیل این ائتلاف نظامی حفاظت از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری حاضر در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان در برابر تهدیدهای ایران ذکر شده است.

انگلیس به ائتلاف آمریکا در خلیج‌فارس می‌پیوندد

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا که برای متقاعد کردن متحدان واشنگتن تاکنون به ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان، کره جنوبی و استرالیا سفر کرده، هنوز نتوانسته است آنها را به شرکت در چنین برنامه‌ای تشویق کند. استرالیا آخرین کشوری است که به این پیشنهاد آمریکا پاسخ داده و گفته است که در این زمینه بر اساس «منافع ملی» خود تصمیم می‌گیرد.

ظاهرا ژاپن نیز به دعوت آمریکا پاسخ سردی داده است. به نوشته برخی رسانه‌های محلی ژاپن به نقل از یک منبع دولتی، دولت توکیو ناوهای خود را برای مشارکت در ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا به خلیج فارس نمی‌فرستد، گرچه ممکن است هواپیماهای گشت‌زنی به تنگه هرمز بفرستد.

«فرانسه، آلمان و انگلیس حضور نظامی خود در خلیج فارس را افزایش نخواهند داد»

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که کابینه فدرال و شخص صدراعظم آنگلا مرکل در حال حاضر تصمیمی برای شرکت در ماموریت نظامی ایالات متحده در خلیج فارس ندارند. این موضع پیش از این از سوی هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم ابراز و با واکنش تند ایالات متحده مواجه شده بود.

حتما بخوانید:  وقتی تویوتا قدرت غول جدید خود را به رخ می‌کشد

هفته گذشته، فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه با اعلام این مطلب در گفتگو با یک روزنامه محلی گفت: «پاریس، لندن و برلین امکانات خود را برای حفاظت از اطلاعات و تقویت امنیت دریایی شناورهای خود در خلیج فارس با یکدیگر هماهنگ می‌کنند، بدون آن که امکانات نظامی جدیدی به منطقه بفرستند.»

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *