اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان

اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان

ایرنا: استاندار خراسان رضوی به منظور ارزیابی وضعیت، نیازهای عمومی مردم کشور همسایه افغانستان و برنامه‌ریزی کمکهای جمهوری اسلامی ایران، در سفری یک روزه به آن کشور با مسوولان افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش روز دوشنبه استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جریان سفر روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه خود با همراهی معاون امور عمرانی استانداری و فرماندار تایباد به افغانستان با مقامهای طالبان در شهرهای هرات و کابل ملاقات کرد.

اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان

کانال تلگرامی “خبرنامه” متعلق به استانداری خراسان رضوی فیلمی کوتاه از این سفر و نشست گفتگوی استاندار با “مولوی عبدالقیوم روحانی” والی منصوب طالبان در استان هرات افغانستان منتشر کرد که طی آن معتمدیان هدف این سفر را بررسی وضعیت امور بازرگانی، مبادلات تجاری و شرایط جاری در افغانستان اعلام نمود.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در این سفر نیازهای مردم عزیز افغانستان و ارائه کمکهای لازم مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی به منظور بکارگیری متقابل ظرفیتهای دو کشور در میان‌مدت و کوتاه‌مدت دیگر موضوع گفتگو با مقامات افغانستان در جریان این سفر بود.

اولین سفر یک مقام ایرانی به افغانستانِ طالبان

معتمدیان گفت: بر این اساس مقرر شد با توجه به مشکلات و شرایط ناشی از همه‌گیری کرونا در افغانستان به ویژه در مناطق هم مرز با خراسان رضوی، محموله‌ای از سوی جمهوری اسلامی ایران شامل کپسولهای اکسیژن، ماسک طبی صورت و دیگر ملزومات مورد نیاز تقدیم ملت افغانستان شود.

والی هرات نیز به سالها حضور نظامی آمریکا در افغانستان اشاره و بیان کرد: ما و شما یک دشمن مشترک داشتیم که به یاری خداوند شکست خورد لذا در شکست و فرار دشمن د بعضی مشترکات داشتیم.

حتما بخوانید:  کنایه به اصلاح‌طلبان: در انتخابات شرکت نکنید!

مولوی عبدالقیوم روحانی افزود: همانطور که نیاز بود دشمن مشترک را شکست دهیم، نیاز است اهداف مشترک ایارن و افغانستان را حفظ کرده و امور همجواری را مد نظر قرار دهیم.

وی به شرایط تحمیلی به مردم افغانستان ناشی از ۴۰ سال جنگ و درگیری در آن کشور نیز اشاره و بیان کرد: از کشورهای همجوار به خصوص جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم در حد توان خود با مردم افغانستان

والی هرات نیز گفت: ما و شما یک دشمن مشترک داشتیم که به یاری خداوند شکست خورد، ما در قسمت شکست و فرار دشمن خود بعضی مشترکات داشتیم.

مولوی عبدالقیوم روحانی افزود: همانطور که نیاز بود دشمن مشترک خودرا شکست دهیم، همین طور نیاز است اهداف مشترکی را که داریم حفظ کرده و مسایل همجواری را مد نظر قراردهیم.

وی همچنین به وضعیت تحمیلی به مردم افغانستان بخاطر تداوم ۴۰ سال جنگ و درگیری در آن کشور نیز اشاره و بیان کرد: از کشورهای همجوار به خصوص جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم در حد توان خود همکاری لازم را برای کمک به مردم افغانستان انجام دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *