اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به اسرائیل اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به اسرائیل | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به اسرائیل

اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به اسرائیل

خبرگزاری فارس: رسانه های صهیونستی گزارش دادند که اولین پرواز مستقیم از خاک عربستان به فلسطین اشغالی روز دوشنبه عصر در فرودگاه بن گوریون به زمین خواهد نشست.

براساس گزارش پایگاه خبری کان نیوز، این پرواز توسط شرکت هواپیمایی جت ایرلاین امارات انجام خواهد شد و مبدا پرواز ریاض پایتخت سعودی خواهد بود.

رسانه های اسرائیلی جزئیات بیشتری ارائه نکرده‌اند و هنوز مشخص نیست مسافران این پرواز چه افرادی را شامل می‌شود.

عربستان سعودی سال گذشته در ادامه تلاشهای خود به منظور هموار کردن مسیر برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با عبور هواپیماهای این رژیم از حریم هوایی خود به مقصد امارات و بحرین موافقت کرده بود اما از مبدا این کشور تا کنون پروازی به سرزمینهای اشغالی انجام نشده بود.

اقدام سعودی در صدور مجوز به هواپیماهای صهیونیستی برای عبور از آسمان این کشور با انتقاد شدید گروههای مقاومت و مردم فلسطین مواجه شد. ملت فلسطین آن را خیانت بزرگ حکام سعودی به آرمان فلسطین خوانده اند.

با این حال «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی در ماه آوریل ۲۰۲۱ گفته بود که عادی سازی روابط با اسرائیل برای منطقه سودمند است. وی در عین حال تاکید کرد که این عادی سازی به روند صلح اسرائیلی-فلسطینی بستگی دارد.

در سال ۲۰۲۰ و بر اساس توافق سازش برخی کشورهای عربی مانند بحرین و امارات عربی متحده با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار کردند. صهیونیستها همچنین امیدوارند که با حکام سعودی نیز روابط سیاسی برقرار کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  ازدحام ادامه‌دارِ سالمندان برای تزریق واکسن

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *