اپل، بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد اپل، بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اپل، بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد

اپل، بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد

دیجیاتو: اپل با محبوبیت سری آیفون ۱۲ توانست در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در چهار سال اخیر جایگاه سامسونگ را از نظر آمار فروش تلفن‌های هوشمند تصاحب کند. این شرکت می‌گوید اپل رشد سالانه ۱۴.۹ درصدی را تجربه کرده، در حالی که فروش سامسونگ در این بازه زمانی ۱۱.۸ درصد افت داشته است.

اپل، بزرگترین فروشنده موبایل جهان شد

گارتنر می‌گوید اپل در طول سال ۲۰۲۰ در مجموع رشدی ۳.۳ درصدی داشته، ولی میزان فروش سامسونگ ۱۴.۶ درصد کاهش پیدا کرده است. عرضه سری آیفون ۱۲ به اپل کمک کرد تا در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ رشدی دو رقمی را تجربه کند. کوپرتینویی‌ها با این موفقیت توانستند جای سامسونگ را بگیرند به بزرگ‌ترین فروشنده جهانی تلفن‌های هوشمند تبدیل شوند. آخرین باری که اپل به این جایگاه رسید به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد.

سامسونگ هم اگرچه در مجموع در طول سال ۲۰۲۰ افتی ۱۴.۶ درصدی داشته، اما این اتفاق باعث نشده تا آن‌ها در آمار کلی ۲۰۲۰ جایگاه نخست را از دست بدهند. این شرکت در سال گذشته میلادی با رقابت شدیدی از سوی موبایل‌سازان چینی از جمله شیائومی، اوپو و ویوو مواجه شد. در واقع، در سال ۲۰۲۰ اپل و شیائومی تنها شرکت‌های تولیدکننده تلفن‌های هوشمند بودند که از بین پنج برند برتر بازار رشد داشتند.

علاوه بر این، میزان فروش جهانی تلفن‌های هوشمند در میان تمامی برندها پارسال حدود ۱۲.۵ درصد کاهش یافت. این افت در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ حدود ۵.۴ درصد بود. «انشول گوپتا» (Anshul Gupta)، مدیر ارشد تحقیقات شرکت گارتنر می‌گوید:

«فروش بیشتر تلفن‌های هوشمند ۵G و گوشی‌های میان‌رده میزان افت بازار در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ را کاهش داد. با وجود این که مصرف‌کنندگان نسبت به هزینه‌های مصرفی خود دقت بیشتری به خرج می‌دادند، ۵G و دوربین رده بالا آن‌ها را تشویق کرد تا تلفن‌های هوشمند جدیدی بخرند.»

حتما بخوانید:  عزل پیمانکاران خاطیِ تابلو‌های شهدا در تهران

اگر اپل می‌توانست بهتر پاسخگوی نیاز بازار باشد، فروش سری آیفون ۱۲ حتی از این هم فراتر می‌رفت، ولی کمبود جهانی تراشه در بازار از این اتفاق جلوگیری کرد. «نیل ماوستون» (Neil Mawston)، تحلیل‌گر شرکت «Strategy Analytics»، می‌گوید: «همه‌گیری ویروس [کرونا]، فاصله‌گذاری اجتماعی در کارخانه‌ها و افزایش رقابت از سوی تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و خودروهای برقی سخت‌ترین شرایط را برای تامین قطعات مورد نیاز تلفن‌های هوشمند به وجود آورد.» او تخمین می‌زند که قیمت قطعاتی مثل چیپست‌ها و نمایشگرهای موبایل در طول سه تا شش ماه گذشته تا حداکثر ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده باشد.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *