اکران «دارکوب» با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر! اکران «دارکوب» با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / اکران «دارکوب» با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر!

اکران «دارکوب» با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر!

اکران فیلم سینمایی دارکوب ر اراک در حالی اتفاق افتاد که مسئولین مربوطه دانشگاه به دلیل حضور همزمان دختران و پسران در حین اکران فیلم چراغ های سالن را روشن نگه داشته بود. این اقدام نامتعارف با واکنش منفی برخی هنرمندان و اهالی رسانه مواجه شد.

اکران دارکوب با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر!

پس از این رخداد منیژه حکمت کارگردان و بهمن بابا زاده روزنامه نگار حوزه فرهنگ و هنر با انتشار پستی در فضای مجازی به این اقدام عجیب مسئولین فرهنگی دانشگاه اراک اینگونه واکنش نشان دادند.

منیزه حکمت نوشت:

اکران دارکوب با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر!

بهمن بابازاده هم این پست را در توئیتر منتشر کرد:

اکران دارکوب با چراغ روشن برای جلوگیری از اختلاط دختر و پسر!

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک هم اعلام کرد علاوه بر اینکه این اقدام را توهین به دانشجو و به دور از فضای فرهیختگانی دانشگاه می داند،برای حفظ شأنیت دانشجو و دانشگاه و همچنین مذموم شمردن نگاه جنسیتی در فضای اکران فیلم به صورت قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علی مستعلی گفت: «این اقدام موجب شد برخی از دانشجویان به اجرای برنامه اعتراض نمایند در صورتی که این اقدام به دستور مسئولین فرهنگی دانشکده ی علوم پایه بوده است.»

علی مستعلی گفت:« این اقدام موجب ضرر مالی به انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اراک نیز شده است، چرا که برخی از دانشجویان به علت شرایط نامناسب پخش خواهان استرداد بلیط نمایش فیلم شدند.»

این اقدام درحالی صورت می گیرد که فیلم های مختلفی در همین محیط به صورت مختلط و با چراغ های خاموش اکران می شود. باید توجه داشت این نوع اقدامات سلیقگی نه تنها اقدامی فرهنگی نیست بلکه اقدام ضد فرهنگی نیز محسوب می گردد.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  وزارت کشور: پیش‌بینی اعتراضات آبان را کرده بودیم

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *