ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟ ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

روزنامه جام جم در گزارشی هزینه بستری هر بیمار کرونایی در ایران را بررسی کرده.

ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

در بخشی از این گزارش آمده:

* برای هر فرد مبتلایی که در بیمارستان بستری می‏شود، وزارت بهداشت حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه می‏کند.

* وزیر بهداشت هزینه‎های بستری در بخش‎های عادی و ویژه را یکسان دانسته است.

* تاکنون بیش از دو میلیون و ۷۵۰ هزار مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‎ها بستری شده‎اند.

* نکته اینجاست که برخی از افراد مبتلا ممکن است چند بار بستری شده باشند. به این ترتیب اگر هزینه هر مورد بستری را ۴۰ میلیون تومان در نظر بگیریم می‌توان گفت ‌وزارت بهداشت و درمان در دوسال گذشته حدود ۱۱۰هزارمیلیارد تومان فقط برای ارائه خدمات به بیماران بستری هزینه کرده‌است.

* هر فرد مبتلایی که سرپایی درمان می‎شود و نیاز به تزریق رمدسیویر پیدا می‌کند حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان برای مواردی مانند رمدسیویر و تزریق آن‌، داروهای تقویتی و درمان‏های پس از کرونا هزینه می‎کند.

* یکی از معتبرترین‌ راه‌های تشخیص کرونا انجام آزمایش پی‏سی‎آر است. به همین دلیل است که هر فردی که علائم اولیه ابتلا به کرونا را دارد و مشکوک به ابتلاست برای انجام آزمایش پی‏سی‎آر به آزمایشگاه فرستاده می‏شود. اگر هزینه آزمایش پی‏سی‎آر را حدود ۳۰۰ هزار تومان ‌در نظر بگیریم می‌توان برآوردی از هزینه‌های انجام این آزمایش نیز به دست آورد.

* وزارت بهداشت اعلام کرده است که تا دیروز ۳۶ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۷۷۸ تست کرونا در کشور انجام گرفته است و این یعنی که اگر برای هر آزمایش ۳۰۰ هزار تومان هزینه شده باشد در مجموع بیش از ۱۰۹۱۷ میلیارد تومان فقط برای انجام تست کرونا هزینه شده‌است.

حتما بخوانید:  تا دقیقه ۶۵؛ انگلیس شش - پاناما صفر

* هزینه استفاده از خدمات مشاوره ارزان نیست تعرفه این خدمات برای ۴۵ دقیقه از سوی سازمان نظام مشاوره ۱۳۰ تا ۱۷۸هزار تومان عنوان شده اما کم نیستند کلینیک‌هایی که برای ۴۵دقیقه مشاوره بیش از ۶۰۰هزارتومان از بیمارانطلب می‌کنند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *