این جزیره مرموز مخفیگاه مفسدان اقتصادی است این جزیره مرموز مخفیگاه مفسدان اقتصادی است | آوتاف
خانه / اخبار داغ / این جزیره مرموز مخفیگاه مفسدان اقتصادی است

این جزیره مرموز مخفیگاه مفسدان اقتصادی است

برترین‌ها: در جلسه امروز دادگاه طبری، نماینده دادستان از رازی پرده برداشت که شاید برای بسیاری جالب باشد. او گفت:«بسیاری از مفسدان اقتصادی که از کشور فرار می‌کنند در یکی از کشورها یک جزیره به نام سنت کیتس می‌روند و از آنجا برای خود و خانواده خود تابعیت می‌گیرند.» البته توضیح داد «نیاز آذری» یکی از متهمان پرونده طبری و خانواده‌اش در کانادا هستند و خود او به صورت زمینی و غیرقانونی از تبریز و مرز بازرگان از کشور خارج شده است.

اما این جزیره رویایی که مفسدان ایرانی را به خود جلب می‌کند کجاست؟ سَنت کیتْس و نِویس کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب، غرب آنتیگوا و باربودا و شرق جزایر ویرجین آمریکا و با جمعیتی حدود ۵۲٬۰۰۰ نفر. پایتخت آن باستر است. حکومت آن پادشاهی و زبان رسمی آن انگلیسی است. اگر روی نقشه ببینید این کشور در جنوب شرقی جزایر هاییتی و کوبا قرار گرفته است.

مفسدان اقتصادی به این جزیره مرموز فرار می‌کنند

این کشور از سدهٔ ۱۷ از مستعمرات بریتانیا به‌شمار می‌رفت در سال ۱۶۲۳ انگلیسی‌ها وارد آنجا شدند و تا زمان کسب استقلال در سال ۱۹۸۳ به حکومت در این مستعمره مشغول بودند. سنت کیتس و نویس در ۱۹ سپتامبر ۱۹۸۳ بریتانیا اعلام استقلال کرد.

مفسدان اقتصادی به این جزیره مرموز فرار می‌کنند

پایتخت این کشور شهر باسه‌تر ۱۵۵۰۰ نفر جمعیت دارد. مساحت سنت کیتس ۲۶۱ کیلومتر مربع (حدودا یک سوم مساحت شهر تهران) و جمعیت آن ۵۲٬۰۰۰ نفر (به اندازه باقرشهر تهران، یا مثلا شوش یا میبد) است. این کشور از دو جزیرهٔ کوچک تشکیل شده که در دریای کارائیب قرار گرفته‌اند.

تنها شهر مهم سنت کیتس، چارلز تاون با ۱۵۰۰ نفر جمیعت است.

حتما بخوانید:  زنان عربستانی برای نخستین بار اسب‌سواری کردند

مفسدان اقتصادی به این جزیره مرموز فرار می‌کنند

برای سرمایه‌گذاری و اخذ پاسپورت سنت کیس به دست‌کم ۲۵۰ تا سیصد هزار دلار (۵ تا ۶ میلیارد تومان) نیاز است. با پاسپورت سنت کیس امکان تردد به ۱۳۰کشور جهان شامل کشورهای شینگن، بریتانیا، استرالیا و… وجود دارد و دارنده پاسپورت می‌تواند تقاضای ویزای مولتی ۱۰ساله آمریکا کند که برای ایرانی‌ها جذابیت بسیاری دارد. نکته آخر هم این که به دلیل ارائه مدارک جعلی و فشار آمریکا، در سال‌های اخیر صدور پاسپورت سنت کیس برای ایرانی‌ها تقریبا ناممکن شده است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *