این روز‌ها همه دستِ دوم می‌خَرند، شما چطور؟! این روز‌ها همه دستِ دوم می‌خَرند، شما چطور؟! | آوتاف
خانه / اخبار داغ / این روز‌ها همه دستِ دوم می‌خَرند، شما چطور؟!

این روز‌ها همه دستِ دوم می‌خَرند، شما چطور؟!

روزنامه ایران: چند ماهی است که قیمت اکثر کالاها روند صعودی به‌خود گرفته است و دیگر با جیب مردم همخوانی ندارد و به قول خریداران قیمت‌ها بسرعت از دخل و خرج آنها جلو زده است. اکنون سه اتفاق در بازار کالاهای مختلف اتفاق افتاده است. اول آنکه بخشی از مردم دست از خرید کالا کشیدند و سعی می‌کنند با لوازم خانگی و خودروی خود کنار بیایند.

دومین موضوعی که در حال فراگیر شدن است، تعمیرات است. افرادی که توان تغییر کالای خود را ندارند سراغ تعمیرات رفتند. گروه سوم از سایت‌ها، فضای مجازی و سمساری‌ها خرید می‌کنند و این امر به خرید جهیزیه هم رسیده است.

نکته‌ای که این روزها در بازار خودرو اتفاق افتاده، افزایش جایگاه و منزلت خودروهای کارکرده است. خودروهایی که از نظر قیمتی از صفر خود هم سبقت گرفتند. به‌عنوان مثال در حالی که قیمت خودروی پژو ۲۰۶ صندوقدار صفر در کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است و در بازار ۷۱ میلیون تومان شده، کارکرده آن (تولید سال ۹۶)توسط فروشنده ۷۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

این روزها بازار لوازم خانگی دست دوم هم بسیار رونق گرفته است. مبلمان، تلویزیون، تشک‌های فنری، کولر، اسپیلت، یخچال و فریزر، گاز، مایکرویو، لباسشویی و فرش دستباف و ماشینی جزو پرفروش‌های سمساری‌ها شده‌اند..

اگر در سایت‌های فروش کالا بروید با قیمت‌های عجیب و غریبی هم مواجه می‌شوید. به‌عنوان مثال یک شهروند یخچال ۱۵ سال پیش ساید خود را با قیمت ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عرضه کرده است. یخچالی که نو آن سال گذشته ۶ میلیون تومان بود.

حتما بخوانید:  رامبد بابت دعوت از خواننده جنجالی عذر خواست

در این میان به‌نظر می‌رسد سمساری‌هایی که در مناطق مختلف تهران یا سایرشهرها مستقر هستند قیمت‌گذاری مناسب تری در مورد کالاهای دست دوم دارند. یکی از فعالان سایت خرید و فروش کالا آمار جالبی از وضعیت فروش کالاهای کارکرده ارائه کرد.

یکی از خریداران و فروشندگان فرش هم گفت: از روزی که قیمت ارز بالا رفته و قیمت انواع کالاها افزایش یافته، بازار تمام دست دوم فروشی‌ها سکه شده است. اکنون فرش دستباف کاشان ۵ میلیون تومان است اما دست دوم آن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

برای مردم صرف می‌کند که کارکرده آن را خریداری کنند. لذا تنها بازاری که این روزها رونق گرفته دست دوم‌ها و تعمیرات است. خیلی از مردم چون پول ندارند به جای خرید مبل، به فکر تعمیر آن هستند که حداقل به این شکل ۶۰ درصد هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *