باران به داد جنگل توسکستانِ گلستان رسید باران به داد جنگل توسکستانِ گلستان رسید | آوتاف
خانه / اخبار داغ / باران به داد جنگل توسکستانِ گلستان رسید

باران به داد جنگل توسکستانِ گلستان رسید

خبرگزاری ایرنا: بارش باران که از نخستین ساعات امروز یکشنبه از نواحی غربی گلستان آغاز شده است به محدوده جنگل‌های توسکستان گرگان رسید و امیدها برای خاموش کردن قطعی آتش این عرصه را بیشتر کرد.

بارش باران از حوالی ساعت ۸ صبح امروز در دهنه گرمابدشت ارتفاعات توسکستان آغاز شده و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان تداوم آن تا چند ساعت آینده می تواند آتش این عرصه جنگلی را به طور کامل خاموش کند.

باران به جنگل توسکستان گرگان رسید

تعدادی از قرق بانان و نیروهای عملیاتی حاضر در این حریق بشکرانه بارش باران نماز شکر اقامه کردند .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان به ایرنا گفت که برای اطمینان یافتن از مهار آتش باید چند ساعت صبر کنیم اما در این مدت عملیات خاموش کردن آتش را بدون وقفه ادامه خواهیم داد.

سیدرضا قادری اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی امروز حدود ۱۰ میلیمتر باران در جنگل توسکستان می بارد که در صورت تحقق این پیش‌بینی، آتش این عرصه جنگلی خاموش خواهد شد.

توسکستان در ادامه جنگل‌های هیرکانی و در ارتفاعات حائل استانهای گلستان و سمنان حدفاصل شهرستانهای گرگان – شاهرود قرار دارد و ارتفاع منطقه آتش افزون بر ۲ هزار متر است.

آتش از یکشنبه ۱۱ آبان جنگل‌های پهن‌برگ توسکستان گرگان را فرا گرفت و آرام آرام به سمت ارتفاعات پنبول‌چال و مازوآروم و سپس گنج‌دره، دمبلیان، دره‌دوک، گجه ، مازوآروم و روغن خانه گسترش یافت و در این مدت علاوه بر سوزاندن گونه‌های علف کف جنگل و بوته‌های فوربی (نیمه چوبی) تعدادی از تنه های درختان جنگلی را خاکستر کرد.

افزایش دمای چند روز قبل گرگان به حدود ۳۵ درجه که در این فصل از سال کم سابقه است و حضور گردشگران در مناطق جنگلی از دلایل احتمالی آتش سوزی جنگل توسکستان است.

حتما بخوانید:  شواهدی از یک جهان موازی با قابلیت بازگشت زمان

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *