بازتاب جهانی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی بازتاب جهانی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازتاب جهانی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی

بازتاب جهانی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی

برترین‌ها: مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در تهران در رسانه‌های جهان بازتاب گسترده‌ای داشت.

سسس

هم‌زمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تهران خبرنگاران و رسانه‌های خارجی در حال انتشار اخبار مربوط به حضور میلیونی مردم در این مراسم بودند.

خبرگزاری رویترز به جمعیت انبوهی که در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی شرکت کرده بودند، اشاره کرد و نوشت: میزان جمعیت مردم تهران که در تلویزیون نمایش داده می‌شد، بازتابی از انبوه جمعیتی است که در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) در مراسم تشییع آیت‌الله «روح الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند.

شبکه بی‌بی‌سی ضمن پوشش مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گزارش داد: خیل عظیم مردم ایران برای برگزاری مراسم تشییع فرمانده ارشد نظامی خود، خیابان‌های تهران را انباشته از جمعیت کردند.

شبکه الجزیره در گزارشی با اشاره به حضور گسترده مردم تهران در مراسم تشییع پیکر فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نوشت: «احتمال می‌رود بعد از پایان سه روز عزاداری، ایران به ترور سلیمانی پاسخ دهد».

خبرنگار نیویورک تایمز نوشت: من همیشه راهپیمایی‌های چند هزار نفره در ایران را شاهد بوده‌ و آنها را پوشش خبری داده‌ام. زمانی که جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچ‌گاه این گونه نبوده است. اکنون میلیونی آمده‌اند. آنها همه به میل خود آمده‌اند.مراسم تشییع ژنرال سلیمانی در حالی در تهران برگزار شده است که دریایی بیکران از مردم از ساعت شش صبح به محل آمده‌اند. در طول ۲۵ سال فعالیت در ایران تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام.

سسس

المانیتور با اشاره به مراسم تشییع شهید سلیمانی در توئیتر خود نوشت: من تاکنون چنین چیزی در ایران ندیده‌ام. حتی مراسم‌های مذهبی این گونه (مردم) را جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است.

حتما بخوانید:  تصویری از سوسن تسلیمی، بازیگر قدیمی سینما

شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی با انتشار تصویری هوایی از حضور پر شور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش گزارش داد: دستور ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی دارد نتیجه عکس می‌دهد. اجازه دهید که یادآوری کنم او چقدر خطرناک است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی دختر شهید سلیمانی در این مراسم نوشت که او به‌طور مستقیم تهدید به حمله به پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه کرد.

بازتاب جهانی حضور مردم در تشییع سردار سلیمانی

شبکه المیادین با اشاره به مراسم تشییع سردار سلیمانی نوشت: مراسم تشییع شهید سلیمانی تاریخی است. به جز در مراسم تشییع امام خمینی(ره) تا به امروز شاهد حضور این چنینی مردم برای مراسم تشییع در تهران نبودیم. پرچم‌های قرمزی که در این مراسم برافراشته شد، نشان می‌دهد که انتقام خون شهدا حتمی است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر پیکر ژنرال (سردار قاسم) سلیمانی نماز خواند. صبح امروز دوشنبه مرکز تهران برای ادای احترام به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد جمعه در حمله آمریکا به عراق شهید شد، مملو از جمعیت بود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *