بازداشت اعضای گروهک «الاهوازیه» در اروپا بازداشت اعضای گروهک «الاهوازیه» در اروپا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازداشت اعضای گروهک «الاهوازیه» در اروپا

بازداشت اعضای گروهک «الاهوازیه» در اروپا

خبرگزاری فارس: دانمارک و هلند چند عضو گروهک «الاهوازیه» بازداشت کردند.

دستگاه اطلاعاتی دانمارک روز دوشنبه اعلام کرد که سه عضو ارشد گروهک تروریستی «الاهوازیه» را دستگیر کرده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این سه نفر به جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان سعودی و نقش‌آفرینی در یک حمله تروریستی متهم هستند.

به گفته منابع خبری، یکی نفر از متهمان در سوئد بازداشت و چند روز قبل به دانمارک مسترد شده است.

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیز با پوشش این خبر به نقل از «فین بورچ آندرسن» رئیس دستگاه اطلاعاتی دانمارک نوشت مظنونان از سال ۲۰۱۲ به این سو برای عربستان جاسوسی می‌کرده‌اند. این مقام دانمارکی افزود که سه نفر از دستگیر شدگان از مردم و شرکت‌ها جاسوسی کرده و اطلاعات دریافتی را به یک سرویس اطلاعاتی سعودی ارسال می‌کرده‌اند.

در همین راستا دفتر دادستان کل هلند نیز روز دوشنبه از بازداشت یک فرد ایرانی‌الأصل به ظن تلاش برای انجام حمله تروریستی در ایران خبر داد.

به نوشته پایگاه هلندی «ان‌.او.اس»، نیروهای امنیتی هلند معتقدند که این فرد با همکاری چند نفر دیگر در حال برنامه‌ریزی بوده‌اند تا در ایران یک حمله تروریستی انجام دهند.

این فرد که حدودا ۴۰ ساله است و نامش اعلام نشده، از «اعضای فعال» گروهک تروریستی «الأهوازیه» توصیف شده است. این گروهک در حال حاضر عمدتا در دانمارک و هلند مستقر است و همزمان در داخل ایران حملات و خرابکاری‌هایی انجام داده است.

بنا بر این گزارش، پلیس در خانه این فرد تجهیزات ارتباطی کشف کرده و آن‌ها را توقیف کرده است. علاوه بر این، دفتر شبکه ماهواره‌ای گروهک الاهوازیه نیز مورد تفتیش قرار گرفته است.

(Visited 1 times, 1 visits today)
حتما بخوانید:  از جدیدترین آپدیت سیستم عامل iOS رونمایی شد

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *