بازداشت بازپرسی که دستور فیلترینگ تلگرام را داد بازداشت بازپرسی که دستور فیلترینگ تلگرام را داد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازداشت بازپرسی که دستور فیلترینگ تلگرام را داد

بازداشت بازپرسی که دستور فیلترینگ تلگرام را داد

دیجیاتو: صبح امروز اخباری مبنی بر بازداشت شدن «ب.ق» بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت منتشر شد و تلویحا گفته شد که او همان بازپرسی بوده که دستور فیلترینگ تگرام را صادر کرده است.

بازداشت بازپرسی که دستور فیلترینگ تلگرام را داد

صبح امروز تسنیم اعلام کرد «ب.ق» بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت، در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه، روز جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است. در ادامه نیز باشگاه خبرنگاران جوان خبر بازداشت «ب ق» بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه را از سوی یک منبع آگاه تأیید و در ادامه اعلام کرد «بیژن قاسم زاده» بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه است که حکم فیلتر تلگرام و بازداشت امیرحسین تتلو را صادر کرده بود.

پس از آن «غلامحسین اسماعیلی»‌ سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه نشست خبری امروز که به شکل زنده در اینستاگرام خبرگزاری میزان پخش شد، درباره صحت و سقم و علت بازداشت بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه که در فیلترینگ تلگرام نقش داشته است، گفت:

«موضوعات را نباید پیوند دهیم. کسی ممکن است هزاران اقدام خوب داشته باشد و ما آن را ارج می نهیم اما اگر خطایی مرتکب شود حتما به خطا و اتهام او باید رسیدگی شود. این موضوع ربطی به اینکه قبلا چه احکامی ایشان صادر کرده است ندارد. در پرونده‌ای که قبلا مورد بحث شده درارتباط با پیگیری عناصری که در داخل قوه قضاییه تحت تعقیب قرار گرفتند، دو نفر از قضات که یکی از قضات شاغل و یکی هم‌اخیرا بازنشسته شده بود تا امروز بازداشت شده‌اند.»

اسماعیلی در ادامه توضیح داد این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و با تکمیل تحقیقات ممکن است افراد دیگری هم تحت تعقیب قرار گیرند و این موضوع به پرونده خاصی که قبلا بحث شده بود مرتبط است.

حتما بخوانید:  پاسخ تند حداد عادل به ادعاهای فتاح

سال گذشته بعد از صدور دستور فیلترینگ تلگرام، برخی از حقوقدانان و وکلا اقدام قاسم زاده مقام قضایی صادرکننده دستور را غیرقانونی دانستند و نسبت به آن واکنش نشان دادند. هشت تن از آنها نیز با توسل به قانون به دلیل «سلب آزادی شخصی افراد ملت» شکایت کردند و دادگاهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل دادند اما بازپرس قاسم زاده که این دستور را صادر کرده خود در جلسه حضور نداشته است. در نتیجه تمام اقدامات و اعتراضات به رفع فیلترینگ تلگرام این موضوع بی‌نتیجه ماند و تا امروز این این پیام‌رسان در کشورمان فیلتر ماند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *