بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا

بازداشت بیش از یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا

خبرگزاری فارس: مقام‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گویند از اکتبر سال گذشته تا کنون بیش از ۱ میلیون مهاجر بعد از عبور غیرقانونی از مرز آمریکا-مکزیک دستگیر شده‌اند.

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با گزارش این خبر نوشت این رقم نشان می‌دهد بحران مرزی فعلی آمریکا، در حالی که هنوز سه ماه به پایان سال مالی باقی مانده، شدتی بیشتر از اکتبر ۲۰۱۹ پیدا کرده است.

دستگیری بیش از ۱میلیون مهاجر در مرز مکزیک-آمریکا

این رسانه نوشته نهادهای آمریکایی هنوز آمارهای مربوط به دستگیری‌های انجام‌شده در ماه ژوئن را منتشر نکرده‌اند اما آنها می‌گویند با محاسبه این آمارها، شمار مهاجران دستگیرشده مرز ۱ میلیون نفر را رد خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز هم روز گذشته گزارش داده بود آمارهای اولیه‌ای که در اختیار این رسانه قرار گرفته نشان می‌دهد مسئولان امریکایی بیش از ۱ میلیون نفر از مهاجران غیرقانونی را دستگیر کرده‌اند.

این خبرگزاری نوشته بود چنانچه دستگیری‌ها به همین منوال ادامه پیدا کنند شمار افراد دستگیرشده تا پایان سال مال جاری در ۳۰ سپتامبر به بالاترین رقم از سال ۲۰۰۰ خواهد رسید. مسئولان آمریکایی در آن سال نزدیک به ۱.۷ مهاجر را بازداشت کرده بودند.

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در دوران تبلیغات انتخاباتی وعده داد سیاست‌های سخت‌گیرانه «دونالد ترامپ» در زمینه مهاجرت را کنار خواهد گذاشت.

سیاستمدارن جمهوری‌خواه، سیاست‌های جو بایدن را عامل افزایش شدید عبور غیرقانونی مهاجران از مرز آمریکا و مکزیک در ماه‌های اخیر می‌دانند. مخالفان جمهوری‌خواه دولت بایدن همچنین بارها به او و کامالا هریس معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل بازدید نکردن از مرز جنوبی این کشور تاخته‌اند.

بایدن در ابتدای آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور، «کامالا هریس» معاون خود را به عنوان مسئول حل و فصل بحران در مرز جنوبی کشور تعیین کرد اما به گفته مخالفان این دولت، نه بایدن و نه هریس تاکنون حتی یک بار هم از مرز دیدن نکرده‌اند.

حتما بخوانید:  استقبال سیمایِ ترکیه از حمله نماینده تبریز به ظریف

برخی از کارشناسان امور مهاجرتی می‌گویند فقر، خشونت و ناامنی غذایی نیز در فرار شهروندان از گواتمالا، هندوراس و ال‌سالوادور به سوی مرزهای آمریکا نقش دارند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا حدود ۱۰ روز پیش در انتقاد از سیاست‌های بایدن گفت: «دولت بایدن از من تحت کنترل‌ترین و امن‌ترین مرز در تاریخ ایالات متحده را به ارث برد، و تنها در طول چند هفته آن را به بدترین بحران مرزی در تاریخ آمریکا تبدیل کرد. آن منطقه فاجعه مطلق است.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا مخالف سرسخت ورود مهاجران به کشورش طی دوره چهار ساله خود بود. وی طرح ساخت دیوار مرزی در جنوب ایالات متحده را در سال ۲۰۱۷ اجرایی کرد تا مانع از ورود مهاجران مکزیکی و دیگر کشور‌های آمریکای لاتین شود.

اخیراً «لارا ترامپ» عروس رئیس‌جمهور سابق آمریکا از ساکنان مرزهای جنوبی آمریکا خواسته در برابر مهاجرانی که قصد ورود به این کشور را دارند، اسلحه به دست بگیرند و آماده باشند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *