بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟ بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟ | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

همزمان با کمبود برخی داروهای مورد نیاز مردم در داورخانه‌ها در پی اعمال تحریم های آمریکا علیه کشورمان، خبر اعلام آمادگی ایران برای صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به ونزوئلا با واکنش برخی کاربران در فضای مجازی مواجه شد.

بازار دارو هرگز شامل تحریم نبوده اما نقل و انتقال مالی یکی از مشکلات عمده برای واردات این کالا بوده و هست. از سوی دیگر بالا رفتن قیمت داروها هم داد بسیاری را درآورده بطوریکه بعضی از بیماران می‌گویند برای تهیه دارو ماهانه باید میلیون‌ها تومان هزینه کنند.

بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

در همین رابطه دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به سخت تر شدن وضع معیشتی مردم برای گذران زندگی در پی تحریم ها گفت: متاسفانه بسیاری از مردم تا مجبور نشوند به حوزه های درمانی مراجعه نمی کنند.

محمدرضا دری افزود: قیمت خالص دارو، تغییر نرخ محسوس نداشته اما هزینه تمام شده بسته بندی داروها افزایش داشته بنابراین بسیاری از داروها ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته اند. در پی مشکلات و کمبودهای دارویی اخیر داروخانه‌ها تنها می توانند تا دو تا سه ماه آینده می توانند ذخیره داشته باشند.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به وضعیت دارو در کشور، گفت: کمبود دارویی به حدود ۲۰ قلم رسیده است که برای بهبود و پایداری این وضعیت تلاش می‌کنیم. در سال آینده به دلیل ممنوعیت واردات داروهای مشابه تولید داخل، شاهد کمبودهای ظاهری خواهیم بود که از این بابت نگرانی وجود ندارد، تنها نگرانی ما این است که بیمار در بیمارستان‌ها با مشکل مواجه شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مشکلات را به حداقل برسانیم.

حتما بخوانید:  روزنامه همدلی: حال نوبخت خوب نیست!

پس از این اظهارات بود که مقامات وزارت بهداشت در حوزه دارو در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ونزوئلا از آمادگی ایران برای صادرات دارو، تجهیزات و انتقال دانش و فناوری به این کشور در چهارچوب یک تفاهم‌نامه خبر دادند.

در ادامه واکنش برخی کاربران به این تفاهم دارویی بین ایران – ونزوئلا را بخوانید:

بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

بالاخره دارو کم داریم؟ یا نداریم؟

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *