بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد

بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد

ایرنا: نتایج اولیه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا نشان دهنده پیروزی جو بایدن است.

به گزارش تارنمای هیل، در حالیکه انتخابات درون حزبی نامزدهای دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در ۱۴ ایالت در حال برگزاری است، آمار اولیه نشان دهنده پیروزی بایدن در برخی ایالت‌ها و پیشی گرفتن وی از دیگر رقبای دموکرات از جمله برنی سندرز و مایک بلومبرگ است.

بایدن در انتخابات سه‌شنبه بزرگ از رقبا پیش افتاد

به دنبال پیروزی بایدن در کارولینا جنوبی برخی نامزدهای دموکرات با کناره گیری از ادامه کارزار انتخاباتی از پیروزی وی در انتخابات ماه نوامبر (آبان-آذر) ۲۰۲۰ حمایت کردند.

طبق پیش بینی نهایی مرکز (FiveThirtyEight)، احتمالاً بایدن و رقیبش سندرز در هفت ایالت برنده خواهند شد.

شبکه‌ بی‌سی نیوز اعلام کرد که سندرز توانسته در ایالت ورمونت در انتخابات پیروز شود و بایدن نیز در انتخابات ایالت ویرجینیا به پیروزی رسیده است.

بایدن در گفت‌وگو با خبرنگاران در لس آنجلس تصریح کرد، این “احتمال” است که بتواند در ایالت تگزاس نیز دومین پیروزی خود را کسب کند.

در حالی که معاون پیشین رییس جمهوری آمریکا گفت که نمی‌خواهد درباره شانس خود حدس بزند، تاکید کرد که آرای وی در تگزاس، ویرجینیا، کارولینای شمالی بسیار خوب است.

انتخابات ایالتی در سه شنبه بزرگ بخشی از رقابت‌های درون حزبی در آمریکاست. رقابت‌هایی که از یک ماه پیش آغاز شده و تاکنون در چهار ایالت آیووا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی برگزار شده است.

رقابت های درون حزبی با هدف برگزیدن نامزد ریاست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه برگزار می‌شود.

با این که نامزدی دونالد ترامپ برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری از طرف جمهوری خواهان قطعی است اما رقابت درون حزبی میان دموکرات ها به شدت در جریان است.

حتما بخوانید:  حمله نماینده زاهدان به سازمان بهداشت جهانی

انتخابات سه شنبه سوم مارس به خاطر برگزاری همزمان در ۱۴ ایالت و تنوع جمعیتی این ایالت ها می‌تواند در تعیین نامزد حزب دموکرات‌ها نقش کلیدی داشته باشد. برای همین ” سه شنبه بزرگ” پس از انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین روز در تقویم انتخاباتی آمریکاست.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *