بهانه روس‌ها برای تهاجم به اوکراین جور شد بهانه روس‌ها برای تهاجم به اوکراین جور شد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بهانه روس‌ها برای تهاجم به اوکراین جور شد

بهانه روس‌ها برای تهاجم به اوکراین جور شد

خبرگزاری فارس: روسیه در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرده نیروهای ارتش اوکراین در شرق این کشور متهم جنایت‌های جنگی علیه اتباع روس‌تبار شده‌اند.

نامه روسیه علیه اوکراین به سازمان ملل

در تحولی دیگر، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت، نیروهای روسی به مرزهای اوکراین نزدیک‌تر شده‌اند و چنین چیزی نشانه بازگشت آن‌ها به خانه نیست.

همچنین یک رسانه انگلیسی‌زبان در اوکراین فیلمی را که ظاهراً برخاستن دود از سفارت روسیه در کی‌یف را نشان می‌دهد منتشر کرده است. دلیل این مسئله هنوز مشخص نشده است.

در این باره آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت که بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است.

بهانه روس‌ها برای تهاجم به اوکراین جور شد!

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید ادعا کرد: احساس من می گوید روسیه در چند روز آینده حمله خواهد کرد. آمریکا دلایل لازم را دارد تا باور کند که روسیه مشغول عملیات دروغین است. تمام نشانه هایی که ما داریم می گویند آنها آماده ورود به اوکراین و حمله به این کشور هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که ما باید به آنچه روسیه در حال حاضر در قبال اوکراین انجام می دهد رسیدگی کنیم. بر اساس اطلاعات، افزایش نیروهای روسیه حاکی از حمله به اوکراین در روزهای آینده است.

وی در عین حال اذعان کرد ما دقیقا نمی دانیم تحولات چگونه رخ خواهند داد. اما آنچه جهان می تواند انتظار آن را داشته باشد، اینجا بیان می کنم.

حتما بخوانید:  برخورد قاطع با دفاتری که عقد آریایی برگزار می‌کنند

وی مدعی شد روسیه قصد دارد برای حمله خود بهانه تراشی کند. این بهانه می تواند یک بمب گذاری ساختگی به اصطلاح تروریستی در داخل روسیه باشد یا کشف گور دسته جمعی ساختگی، حمله پهپادی علیه غیرنظامیان یا یک حمله جعلی و حتی واقعی با استفاده از سلاح‌های شیمیایی باشد.

بلینکن ادعا کرد روسیه ممکن است این رویداد را به عنوان پاکسازی قومی یا نسل کشی توصیف کند. در چند روز گذشته، رسانه‌های روسیه شروع به انتشار برخی از این هشدارها و ادعاهای دروغین کرده‌اند که خشم عمومی را به حداکثر ‌برسانند تا زمینه را برای توجیه جنگ فراهم کنند. امروز، این تبلیغات در رسانه های تحت کنترل دولت روسیه تشدید شد. ما امروز این ادعاها را از سخنرانان مورد حمایت روسیه شنیدیم.

وی ادعا کرد بالاترین سطوح دولت روسیه ممکن است به صورت نمایشی بحران ایجاد کنند و اینکه روسیه باید برای دفاع از شهروندان یا اقوام روس در اوکراین واکنش نشان دهد. ممکن است حملات متعارفی رخ دهد، یا می تواند به شکل حملات سایبری باشد و گروه های خاصی از اوکراینی ها را هدف قرار دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش گفت که من امروز برای شروع جنگ اینجا نیستم بلکه برای جلوگیری از آن در شورای امنیت حاضر شده ام. اطلاعاتی که من در اینجا ارائه کردم چندین ماه است در معرض دید ما قرار دارد.

بلینکن افزود در حالی که روسیه بارها هشدارهای ما را رد کرده است، آنها به طور پیوسته بیش از ۱۵۰ هزار سرباز در مرزهای اوکراین مستقر و همچنین توانایی لازم برای انجام یک حمله نظامی گسترده را ایجاد کرده اند. متحدان و شرکای ما نیز این اطلاعات را می بینند.

حتما بخوانید:  حرکت مولکول شادی، ویدئویی که خیلی دیده شد

شورای امنیت سازمان ملل همزمان با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین، به درخواست روسیه تشکیل جلسه داده است.

این نشست پس از یک نشست پرتنش شورای امنیت در پایان ماه ژانویه که به درخواست آمریکا برگزار شد، این بار به درخواست روسیه که ریاست دوره ای شورا ی امنیت را در ماه جاری میلادی برعهده دارد، تشکیل شده است تا درباره اجرای توافقنامه مینسک در مورد اوکراین که در سال ۲۰۱۵ امضا شد، بحث و گفت‌وگو شود.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *