بوی تَر پائیز؛ دما تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد بوی تَر پائیز؛ دما تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بوی تَر پائیز؛ دما تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

بوی تَر پائیز؛ دما تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

خبرگزاری ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته ( ۱۸ و ۱۹ شهریور ) شاهد کاهش دمای ۶ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر خواهیم بود.

فریبا گودرزی افزود: همچنین پیش بینی‌ها نشان می‌دهد از امروز تا دوشنبه دمای هوا در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش خواهد یافت.

وی گفت: از امروز بعدازظهر در بخش‌های شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران افزایش ابر و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

پیش‌بینی ۶ روز بارانی در استان‌های شمالی

گودرزی اظهار داشت: همچنین روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت بارش‌ها در این مناطق افزوده می‌شود و در این مدت شرق مازندران، گلستان و شمال خراسان رضوی را هم در بر می‌گیرد که در این مناطق شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و در ارتفاعات احتمال برخورد صاعقه و وزش تندبادهای لحظه‌ای وجود دارد که احتمال خیزش گرد و خاک محلی دور از انتظار نیست.

گودرزی گفت: البته روزهای سه شنبه و چهارشنبه از میزان بارش‌ها کم می‌شود و بارش‌های پراکنده در غرب سواحل ادامه دارد.

وی افزود: سه روز آینده آب‌های خلیج فارس مواج است، همچنین یکشنبه و دوشنبه غرب دریای خزر مواج خواهد بود که شرایط برای شنا کردن، تردد قایق های صیادی و تفریحی سبک مناسب نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه شنبه در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور به ویژه منطقه زابل باد و گرد و خاک موجب کاهش کیفیت هوا و دید خواهد شد.

حتما بخوانید:  استایل جدید ترانه علیدوستی در جشنواره آمریکایی

تهران خنک تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات وزش ملایم باد خواهد داشت، کمینه دمای امروز پایتخت ۲۱ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۳ درجه خواهد رسید، پیش بینی‌ها نشان می‌دهد هوای تهران از فردا خنک‌تر می شود وتا سه روز آینده به ۲۷ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهر کرد با دمای ۶ درجه و زنجان ۱۰ درجه بالای صفر و اهواز ۴۸ درجه و بوشهر ۴۰ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

 دمای هوا در خراسان رضوی ۶ درجه کاهش می یابد

میانگین دمای هوا در مناطق مختلف خراسان رضوی در روزهای آینده بین چهار تا شش درجه کاهش می یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب گفت: میانگین دمای هوا در خراسان رضوی به ویژه در نیمه شمالی استان روند کاهشی داشته و در روز دوشنبه با افرایش ابرناکی و احتمالا بارش‌های پراکنده باران همراه است.

آیدا فاروقی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته کنونی به ترتیب به ۲۹ و ۲۷ درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: در این مدت سرعت وزش باد به ویژه در نیمه جنوبی و شرقی استان خراسان رضوی افزایش خواهد داشت.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای ۹ درجه سلسیوس و داورزن با بیشینه دمای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *