بُرش جنجالی صحبت‌های دیروز روحانی بُرش جنجالی صحبت‌های دیروز روحانی | آوتاف
خانه / اخبار داغ / بُرش جنجالی صحبت‌های دیروز روحانی

بُرش جنجالی صحبت‌های دیروز روحانی

روز گذشته رئیس جمهور در سخنرانی ارائه بودجه سال ۹۸ به مجلس، اعتراضات دی ماه سال گذشته را عامل اصلی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران معرفی کرد، این اظهارات حسن روحانی با واکنش برخی رسانه‌های خارجی و داخلی مواجه شد که در ادامه می‌خوانید.

روحانی

امروز و پس از سخنان روحانی درباره نقش حوادث دی ماه سال گذشته در موضع‌گیری جدید ایران و توافق هسته‌ای برخی رسانه های به اظهارات رئیس جمهور در جلسه تقدیم بودجه سال ۹۸ در مجلس واکنش نشان دادند.

 بی بی سی فارسی با تیتر «حسن روحانی در سخنرانی بودجه، اعتراضات سال گذشته را عامل تحریم ایران دانست» نوشت: اشاره آقای روحانی به اعتراضات گسترده اوایل دیماه سال گذشته در بسیاری از شهرهای ایران است. وی پیش از این هم بارها تصمیم آمریکا به خروج از توافق هسته ای ایران با قدرتهای جهانی (برجام) را ناشی از این اعتراضات دانسته بود.

روزنامه اطلاعات هم در واکنش به سخنان رئیس جمهور (با تیتر:بودجه ۹۸ متناسب با تحریم‌های ظالمانه آمریکا تنظیم شده است)  این گونه نوشت که: رئیس جمهوری دیروز هنگام ارائه لایحه بودجه ۹۸به مجلس در جمع نمایندگان هدف تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را تاثیرگذاری بر توسعه کشور و رفاه مردم دانست و با تاکید بر اینکه بدون تردید، واشنگتن به هدفش نخواهد رسید.

روحانی

روزنامه ایران ارگان مطبوعاتی دولت هم با تیتر درشت نوشت: «روحانی: ملت باید بداند» و ادامه داد: «نه به گرانی» شعاری بود که ۶ ماه بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ از جمعی کوچک در مشهد شروع شد و بعد به شهرهای دیگر گسترش یافت. در طی این چند ماه، «عدد» به دغدغه روز مردم تبدیل شده بود. در گروه‌ها و کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی از گروه‌های طنز و خانوادگی گرفته تا سیاسی‌ها، هرکسی درباره پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی کشور مانند بودجه، بدهکاران بانکی و … اظهار نظر می‌کرد و همه جا از این بحث‌های عددی اشباع شده بود. هر بار هم که دولت دست روی آزادسازی قیمت کالایی مانند نان و بنزین گذاشت، با شکل‌گیری غائله‌ای بی‌نتیجه ماند و تنها غباری از یأس و نارضایتی در میان مردم پراکنده شد.

حتما بخوانید:  پُست محسن چاوشی به یادِ سیل‌زدگان

روحانی

روزنامه دنیای اقتصاد هم تیتر نخست خود را به سخنان روحانی در مجلسی اختصاص داد؛ «چـرا اقتصـاد ملتهب شـد؟» و در تحلیل خود آورده است که حسن روحانی با اشاره به مشکلاتی که کشور در ابتدا و انتهای دی ماه سال گذشته با آن مواجه شد و همان حوادث باعث شد تا آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا، اواخر دی‌ماه موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند، گفت: بی‌تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید اما تحریم و فشار بر زندگی مردم و همچنین بر رشد و توسعه کشور تاثیر خواهد گذاشت. رئیس‌جمهور تاکید کرد: آنچه آمریکا در سال ۹۷ مد نظر داشت، دو مساله اصلی بود؛ «ناامیدی ملت ایران نسبت به آینده نظام و کشور» و «القای ناکارآمدی نظام». 

روحانی

(Visited 1 times, 1 visits today)

درباره ی مدیر سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *